Vad investera istället för att ha pengar på banken

Hej!

Jag har genom alternativmedia fått information om att världens centralbanker är skuldmättade

och att det bara är en tidsfråga innan en stor börskrash kommer.

Köpa aktier känns för osäkert i nuläget. Spreaden på fysiskt guld och silver har nu blivit jättestor.

Jag vill inte heller chansa på bitcoin. Jag vill gärna investera i något “fysiskt”, men jag vet inte vad.

Har ni ett gott råd till mig? Tacksam för svar!

/mvh Mats

 

 

 

Ett gott råd är att sluta läsa källor som lever på att sprida skräck och måla upp domedagsscenarier. Det är bättre både för dina portföljer och ditt välmående.

Konspirationssidorna hör inte hemma på börsforum, ingen kan förutsäga börsen, INGEN. Den kan gå upp eller ner, thats it. Har du kollat om alla ansvariga på denna ‘alternativamedia’ sålt alla sina tillgångar nu mitt i corona krashen inför den kommande domedagskrashen du förutspår?

Om du tror på en krash lägg allt på lönekontot och låt inflationen äta dina hårt fördärvade stålar, och klappa dig själv på axeln som kunde det ingen kan, förutsäga börsen…

Konspirationssidorna hör inte hemma på börsforum, ingen kan förutsäga börsen, INGEN. Den kan gå upp eller ner, thats it. Har du kollat om alla ansvariga på denna ’alternativamedia’ sålt alla sina tillgångar nu mitt i corona krashen inför den kommande domedagskrashen du förutspår?

Om du tror på en krash lägg allt på lönekontot och låt inflationen äta dina hårt fördärvade stålar, och klappa dig själv på axeln som kunde det ingen kan, förutsäga börsen…

 

EDIT: Kommenterade på fel inlägg

Hej,

Känner du till Trine och Tessin? Två intressanta alternativ tycker jag.

Mvh

Fredrik

De passar väl bäst i lekhinken? Jag skulle inte ha det som bas i min portfölj.