Vanguards fonder försvunnit från Nordnets ETF lista

:exploding_head:
Noterade nu idag då jag kollade listan över ETFer hos Nordnet (i inloggat läge) att listan inte längre innehåller Vanguards ETFer.
Mycket konstigt. Hoppas detta endast är en tillfällig bugg. Jag har skrivit till deras kundtjänst och frågat.
Mycket tråkigt ifall det ej längre går att köpa Vanguards ETFer hos NordnetAvanza inte riktigt har hängt med vad angår ETF handel :scream:

Jag kan se Vanguards ETF:er som vanlig. Nån form av systemunderhåll i helgen, kanske det?

1 gillning

Kan vara så. Vi får hoppas det :slight_smile:

1 gillning

Testade nu idag att göra ett köp på en Vanguard ETF och det fungerar åtminstone. Då är det bara Nordnets lista på ETF som buggar :innocent:

1 gillning

Frågade Nordnet om det för ett tag sedan och fick följande svar:

" Jag har fått veta att anledningen att Vanguards fonder inte finns i vår ETF screener är att vi saknar distrubitionsavtal med Vanguard.

Har tyvärr ingen uppgift om ett sådan avtal kan komma på plats i närtid.

Du kan som du är inne på redan söka upp din önskade ETF via frisök om du vet om vilken ETF du vill investera i.

Vill du ha ett filter med alla ETFer utgivna av vanguard listat på XETRA kan du kika på denna externa länk "

1 gillning

Tack för inflikandet, @Medwyn - jag fick nu typ samma svar av deras kundtjänst:
" Det fondbolag som visas på ETF listan betalar för sin plats, antagligen så har Vanguard slutat betala för detta och där med inte finns med på just ETF listan. Du kan däremot söka upp deras fonder precis som du gör med aktier uppe till höger på hemsidan i sökrutan, skriver du in “Vanguard " får du fram samtliga.”

2 gillningar