Hej! Är ny här och behöver lite goa tips. Nu har jag försökt tajma marknaden i ett år men det blir liksom signalfel i Skövde varje gång jag närmar mig Göteborg, jag kommer aldrig fram. Jag känner att det är dollarmiljonär som är mitt kall men varför går det så trögt? Jag tror på positivt tänkande så jag har ramat in en stor bild på Kirsten Rausing och en annan på Warren Buffett ovanför sängen. Ungarna har frågat varför jag har den tanten och farbrorn där och jag säger att det är tomten som är nyklippt och hans fru för att även dem ska få en fin känsla av att se dem varje kväll. Jag tittar på dem varje kväll och morgon och tänker att jag är så där rik som dem och förr eller senare kommer jag hamna där, det vet jag, om tåget bara ville låta mig åka ända fram till Göteborg någon endaste gång. Nu har jag provat allt under ett år: Globala indexfonder, Lysa, förhoppningsbolag och daytrading men jag blir ju bara fattigare fast det står överallt att man ska tjäna på aktier och fonder. Nu har jag landat i det som hittills fungerat allra bäst och det är i meditation. Jag vet att detta ju låter helskumt men senast hörde har Niiiiibe inom mig och då visste jag. Jag köpte Nibe och sedan dess har det vänt. Men så i förrgår blev även den röd så nu har jag bara ett alternativ kvar och det är i ett medium jag känner. Jag kommer inte ge upp ännu. Det är rik jag vill bli och så skall också ske. Har ni några övriga tips om det kan va något jag missat så tar jag gladeligen emot dem. Nu en säker extremt dum fråga men finns det typ 30 dagars öppet köp gällande aktier? Dem ligger på ett ISK. Nibe köpte jag rätt nyligen, det har inte gått 30 dagar ännu och jag måste hört fel i meditationen. Tror ni jag kan ångra det köpet? Med förhoppning om lite råd och tips.
Vet inte om du är allvarlig med inlägget eller om du skojar? Men du blir inte rik på ett år genom att köpa fonder, speciellt inte detta år.
Om du vill bli rik snabbt måste du driva ett framgångsrikt företag. Det tar mycket lång tid att bli rik på sparande.
Spännande tanke!
… Men tyvärr inte
“2 § Bestämmelserna om ångerrätt i 7-12 §§ gäller inte avtal om 1. finansiell tjänst eller överlåtelse av finansiellt instrument, om priset beror på sådana svängningar på finansmarknaden som näringsidkaren inte kan påverka och som kan inträffa under ångerfristen,”
Du trollar….finns inte en möjlighet att du kan mena allvar med det du skriver.
Sluta mata trollet…
Det är nog menat som satir, inte en trollning.
Jag har tjänat mer pengar på v86 än på fonder/aktier det här året. Har du testat det? 
Du misslyckas eftersom din strategi går emot tillgänglig forskning, vilket även mannen på bilden ovanför sängen skulle sagt. Mitt förslag är att du ersätter självhjälpsfilosofi och tankar på att kunna tajma marknaden med ett månadssparande i t.ex Lysa ![]()
Lycka till i solen!
Spännande inlägg, om någon har en bra idé om hur man snabbt kan bli lika rik som Warren Buffett utan att investera i så många år som han gjort vill jag också gärna veta. ![]()
Jag hoppas det är ett ironiskt inlägg!
Men meditera är bra, men det är inget som gör någon rik.
Sen som det mesta i livet, stora resultat kommer sällan snabbt.
Men med tanke på att detta inlägg skapades ett par minuter efter att personen skapade ett konto på RT, så är det möjligen någon som var uttråkad och druckit lite för mycket och ville skoja/trolla.
En säker metod är att jobba å ta betalt, funkar alltid…
Rik på trollmat är ju också ett sätt att vara rik! 
Det tar tid att bli rik, tålamod.
Forskning är bra men att tänka själv ska inte underskattas.
Det går i princip inte att bli rik på lönearbete och börsen i Sverige på kort tid, det är det enkla svaret.
Förmodligen finns det dom som kommer påstå motsatsen, men det är i så fall undantagen man pratar om.
Ha endast pengar du kan avvara minst 7-10år på börsen, samt månadsspara. Rik kommer du förmodligen inte bli, men kommer förmodligen ha mera pengar än du satt in.
Så med den aspekten kommer du förmodligen bli rikare än du var innan.
Varför svarar folk seriöst på detta
?
Det är ju 0,0001% promilles chans att inlägget har något allvar bakom sig😻.
Obs ironi!
Du ska investera i optioner med hävstång. Yolo.
Du tänker positivt och kommer träffa rätt på långa eller korta kontrakt.
Tanken har inte slagit dig att folk kanske inte svarar på just TS inlägg utan på en mer generell känsla en del kan ha att det går för långsamt att bli rik?
Nej, verkligen inte😆
Kanske dags att tänka om då …