Vem har billigast trafikförsäkring 2024?

Har en extra bil som används väldigt lite men reagerar på att billigaste trafikförsäkring jag hittar är 350 kr i månaden. Det är en törstig SUV med stark motor så det kanske är normalt? Den används under 300 mil per år…. Jag bor i Stockholm

Vad betalar ni som enbart har trafikförsäkring? Vad för bil och vart bor ni etc?

1 gillning

Tycker spontant att det låter rätt normalt. Jag har betalat något liknande tidigare och för en enklare bil än din.

Verkar vara bilen som är problemet, testade skriva in regnumret på en liten pluttbil och då skulle det blir 150 kr i månaden

2 gillningar

Min bil var ingen pluttbil utan en normal familjebil av enklare typ. Minns inte kostnaden exakt men typ 3000 kr per år.

Jag betalar 1900kr/året för helförsäkring. Kia Ceed 2021, bor i buschen. LF, 1500 mil. Blev förvånad över att det var billigare än enbart trafikförsäkringen på vår 20 år gamla volvo.

1 gillning

Jag har en Model X helförsäkrad. Körsträcka upp till 2000mil/år full bonus och rabatt på 20% bor utanför Malmö 21300:- :sweat_smile:

2 gillningar

Kan inte ni som svarar även ange vilket bolag ni anlitar.

Kör själv en Nissan Micra 2004, men betalar hela 1860 kr/år för trafik och delkasko hos Länsförsäkringar. Och då ändå med rabatt. Ringde runt hos de vanligaste bolagen och LF var billigast. Använder väldigt lite, men skönt att ha för utflykter, till landet och praktiska körningar. Bor i Stockholm.

1 gillning

Kolla hos IF. Min kärra har ca 200++ hästar. Inte någon sportbil alls dock…
Jag har “IF Trafik extra”. Täcker även stöld och räddning och rättsskydd.
Bilen är gammal. Betalar 170 Sek per månad. Bor i kranskommun till Storstad i villa i lugnt område och är 60+.

2 gillningar

133 eller var 134 kr i månaden för en Vw polo hos Ica försäkringar i Stockholm…

1 gillning

Är det enbart trafik eller mer?

Liten halvkombi från 2005. Bor utanför stan. Har tickat neråt med åren och betalar nu 1239/år eller 103 kr/mån för trafikförsäkring hos Länsförsäkringar (Guldkundsrabatt).

EDIT: Körsträcka upp till 1500 mil.

1 gillning

Citroën C4 Grand Picasso från 2018. Jag bor utanför Linköping i villa. Har helförsäkring på Folksam, men om jag kollar upp vad en trafikförsäkring skulle kosta hos Länsförsäkringar (utan avtal eller samlingsrabatt) får jag 152 kr per månad (efter 60 kr internetrabatt).

1 gillning

När jag testar hos Länsförsäkringar kan jag inte ens teckna Trafik. Kanske för att bilen redan har en trafikförsäkring?

Märkligt att jag fick så dåligt. Detta var i och för sig i mars detta år, men ändå. Jag betalar också ca 150 kr/månad. För bara trafik och delkasko. Och då valde jag också minsta körsträcka.

Detta är dock bra att veta inför nästa år. Nu kan jag dock inte byta tyvärr.

Konstigt. Min bil har trafikförsäkring (del av helförsäkringen hos Folksam) och jag hade alla alternativen uppe.

Jag testade att vilja försäkra, men fick bara meddelandet att det itne gick, att någon i hushållet redan har en försäkring på min bil.

Just det, bilen måste nog vara registrerad på dig för att du ska få svar. Annars så får slå in personnummer på den som bilen är registrerad på.

90:-/månad, halvförsäkring på en urgammal V70.

3 gillningar

Bolag, var i landet, körsträcka?

Den är reggad på mig