Vacuumtoalett tekniker låter inte så spännande och glamoröst. Men jag skulle gissa att det är ovanligt
.
Är väl inte helt ovanligt jobb men kanske inte så vanligt i forumet.
Ansvarar för att förvalta kapital och identifiera lämpliga icke vinst drivande mottagare av pengar i min roll som förvaltare av en välgörenhetsstiftelse.
Filmarbetare här också. Exakt vilken roll håller jag anonymt, det är inte allt för många i Sverige som gör samma sak.
Detta var min första tanke också. There can be only one Jan and Caroline.
Efter att läst igenom svaren här så känns det nästan som att jag som handläggare på Pensionsmyndigheten har ett av de “vanligaste” jobben på forumet ![]()
Gör min sista termin på universitet just nu, men siktar emot att landa ett jobb inom klimatanpassing. Inte så många som sysslar med sånt här, misstänker jag ![]()
Menar du någon typ av miljöplanerare i kommun eller länsstyrelse då, konsult eller något annat? Klimatanpassning är mer generellt något som man pratar mycket om men när det gäller faktisk handling så ser det sämre ut. Jag uppfattar också att det är ont om dedicerade roller inriktat mot detta, även om det förstås kan finnas någonstans. Det är ofta så med nya områden. Initialt ligger de på “någon annans bord” för att med tiden få egna befattningar.
Kanske bara är mitt sjuka huvud men tänkte ”male talent” är kanske inte en titel man vill berätta om (i detta forumet iaf).
Min vardag ser väldigt annorlunda ut än gemene man. Jag arbetar som ambulanssjuksköterska och samtalet brukar ofta snöa in på det så fort man nämner det. Man fattar inte hur naiv verklighet folk lever i ibland förrän man hör vad dom tror ens jobb innebär eller hur chockade dom blir när man berättar saker om jobbet.
Men i min värld är det en normal arbetsplats.
Precis, inom Länsstyrelsen.
Regeringen tog bort typ alla medel för klimatanpassning i årets budget till länsstyrelserna, lite sådär utan att berätta om det förrän det kom fram i budgeten. Men förordningen gäller fortfarande så den ska följas.
@Haard
Jobbar också med miljöfrågor, så du är inte helt ensam ![]()
Eh…jag håller inte reda på Jan. Jag förväntar mig av alla vuxna män att de inte är i behov av en ny mamma hehe
Begravningstransportör, lägger avlidna i kista och transporterar m.m.
“Vanliga” eller politivagn?
Nä, du, och det märker vi ![]()
Vanliga nu, det andra är avtalsstyrt.
Nej okej? Filmarbetare står det.
Det vi ägnar så många timmar om som sitt arbete känns ju ”vanligt” tänker jag….
Jag är sjukhuspräst och leg psykoterapeut. Arbetar alltså med livet, döden, sorg och kris. Möter varje år många föräldrar som förlorar barn och andra som drabbas svårt. Van vid livets skuggsidor helt enkelt….
Jobbar inte de i film? Eller är filmarbetare bara folk som jobbar med film men inte syns på film?
Då du skrev:
Då blev min tanke, vad kan man jobba med inom film men inte vill specificera sin roll. Samt många i Sverige inte gör samma sak.