Vilka delar av din vardag vill du automatisera

Det du beskriver är i min värld spam…

3 gillningar

Om det fanns en maskin som strök mina skjortor hade jag kunnat ge guld och gröna skogar. Så urbota tråkigt.

5 gillningar

En ren vardagssysslor på sommaren är att vattna blommorna och eventuellt gräsmatta och grönsaker. Ofta tittar man på väderprognosen för att se om kommande regn kan göra jobbet åt mig.

Det är väl både att få en sammanfattning om bevattningsbehov framöver och själv bevattningen i sig som kan automatiseras (då kopplad till väderprognosen).

1 gillning

AI-genererad spam är fortfarande spam.

Precis som dina AI-genererade inlägg i denna tråden.

Ointressant för riktiga människor.

7 gillningar

Städa, tvätta, diska, vattna.

Och: Laga mat!!!

3 gillningar

Tack allihopa för era inputs! :folded_hands:

Jag ska gå igenom alla konkreta förslag, bygga en liten demo och sedan visa er.

För er som är intresserade av robotar som kan hjälpa i hemmet – Elon Musks bolag har faktiskt redan tagit fram några sådana. Priset ligger runt 350 000 kr, men tiden får utvisa om det är värt eller inte.

Till alla AI-skeptiker vill jag bara säga: lycka till! Livet kommer förändras vare sig man vill eller inte, och därför är det bättre att lära sig och använda tekniken till sin fördel än att lägga tid och energi på att stå emot något man ändå inte kan stoppa.

2 gillningar

Vad är leveranstiden på en sån? Har besök bokat till helgen och det vore skönt att slippa storstäda själv.

1 gillning

Så den finns inte.

1 gillning

Är det bara jag som får chattbot-vibes varje gång TS svarar på ifrågasättningar?

“Bra tänkt!”

“Du har helt rätt!”

“Du sätter fingret på något väldigt intressant”

“Håller helt med"!”

11 gillningar

”Ett verktyg som skriver på diverse forum och samlar in nya idéer för att paketera som produkt och sälja”

1 gillning

Tack för det genomtänkta svaret! :folded_hands:

Det samt Elon Musk Fanboy…

Jag äger ett gobalt företag som säljer dyra lyxprodukter. Jag skulle vilja ha en AI-lösning som genomsöker nätet efter diskussionsforum med potentiellt rika deltagare, som frågar dem vilka produkter de önskar sig och som - på ett mycket subtilt sätt - bygger in reklam för mina egna produkter. Detta gärna på flera språk.

Frågan är väl vad som kommer att finnas först: människor på Mars eller en Optimus som faktiskt klarar att göra saker på egen hand…

Är inte Ani namnet på Musks AI-”flickvän” med?