Svea bank erbjöd tydligen inte autogiro, utan man måste göra manuella insättningar. Lunar bank verkar kosta 4 DK för varje insättning, och jag kan inte ens göra en insättning utan att det står error.
Det har varit så krångligt att hitta ett sparkonto med ca 1% som samtidigt erbjuder autogiro så att jag nästan överväger att bara ha det på mitt vanliga bankkonto. Den lilla avkastningen efter skatt är marginell ändå, speciellt med tanke på besväret.
Har ni några bra förslag på sparkonton med ca 1% ränta, som erbjuder autogiro?
”Du kan finansiera ditt Klarna sparkonto genom att göra banköverföringar, från ett bankkonto du äger, till det unika konto- och clearingnummer tillhörande ditt Klarna konto.”
Har du en klumpsumma hos din storbank tar det inte mer än 10 sekunder att skicka pengarna från din bank-app.
Jag hade personligen inte övervägt att ha kvar pengarna hos storbank med nollränta.
Aha. Jag löser detta genom att sätta upp en månadsvis överföring till mitt sparkonto hos Avanza. Borde gå från vilken bank som helst till vilket bankkonto som helst. Vet att det funkar från Swedbank, Ica Banken och DanskeBank i alla fall och det funkar åtminstone till Avanza. Och säkert fler. Antagligen Klarna som funkar som beskrivet ovan.
Jag löser det genom att sätta upp årets alla månatliga bankgiroöverföringar i januari, och upprepar varje år.
Klarna är smidigt då det funkar med kontoöverföring. Men jag avslutade sparandet på Klarna då de håller på med ytliga och absurda politiska modenycker som Black Owned Business, och dessutom ger sämre ränta än Svea. Värt 10 minuter om året.