Jag föredrar Avanzas gränssnitt och är nöjd med deras kundservice. Är avgifterna generellt sett lägre för alternativ såsom SAVR och Levler? Det är inte aktuellt att lägga en fond i Avanza och en annan i tex SAVR utifrån avgiften per enskild fond.
Det Savr och Levler kan konkurrera med är aktivt förvaltade fonder med högre avgifter. Är det indexfonder så kan du lika gärna köra Nordnet eller Avanza (eller någon annan bank).
Thomas88. Jag tycker du har fel ang levler. Och rätt ang. Savr.
SAVR har mycket dåligt utbud på rabatterade indexfonder i daxläget. SAVR kan vara ett komplement till den som vill köra lite aktivt förvaltade fonder då de har bra rabatt på vissa dyra aktiva fonder. Går i mina ögon inte att ha som helhetsleverantör punkt. Halvkasst UI.
Levlr har ett mycket bra utbud på rabatterade indexfonder dessutom cortagefri svensk aktiehandel till 2025 nån gång därefter 25% rabatt.jämfört med avanza/nordnet. snabba fondköp! snabb respons från kundservice! och har på kort tid blivit min favorit platform. De har heller ingen platformsavgift vilket jag har för mig att savr har 0.02% tror jag. Levler går att ha som helhetsleverantör men jag skulle nog påstå att TS borde välja Avanza om hen ska envisas med en plattform. Ingen slår Avanza i mina ögon när det kommer till funktionalitet & utseende.
Prisexempel levlr:
Dnb global indeks s 0.15%
Spiltan investm.bolag 0.15
Stoebrand global allcountrys 0.23%
Amf småbolag 0.30%
Vet ej om de redovisar transaktionskostnader som Avanza gör så lägg på 0,02% för säkerhets skull typ. nån som vet kan flika in.
Jag ser ändå levlr som ett komplement i daxläget då funktionalitet och utseende fortfarande lämnar en del att önska presis som hos alla anda uppstickare mej veteligen. Kör savr, levlr, fondo, lysa,avanza o nordnet.Jag tycker dock att vi skall stötta dessa uppstickare som skapar konkurens och turbulens på markanden vilket är bra för oss alla. Sen kan man inte kräva allt på en gång. dessa uppstickare jobbar nog järnet och jag hejar på levlr!
Man får ju klart bättre villkor om man kommer upp till PB/Pro så det finns poäng med att samla hos en aktör.
Pga överlägset gränssnitt så har jag 90% av mitt hos Avanza.