Vilken bank är bra?

I vår region har de tyvärr sänkt från 1500 (till 1200) och numera 500 per år.

Om man laddar ner appen så finns det längst ner på den högra sidan bredvid inloggningsskärmen :smiling_face_with_three_hearts:

För den som gillar att streamlinea sin vardagsekonomi så är en funktion som jag uppskattar autobetalning av e-fakturor. Vad jag har förstått så erbjuder Swedbank, Handelsbanken och Nordea det. Har för mig att även Skandiabanken hade det och kanske även LF.

SEB har det i vilket fall inte.

Ett stort plus för mig som inte gillar mobilt BankID är att Nordea erbjuder inloggning via Face ID i sin app. Handelsbanken har ett begränsat läge med kod.

Ett minus i min bok är att SHB tar ut en avgift för stående överföringar till andra banker, vet inte om jag har sett det hos några andra banker.

SHB är mögel.

Har använt Skandiabanken sedan 1997 och är fortfarande väldigt nöjd. De har en bra grundfunktionalitet för vardagsekonomin, som dessutom är gratis.

När det gäller kringtjänster ser jag dem som attraktiva för bolån, delvis attraktiva för försäkringar men inte så attraktiva för kort.

1 gillning

Tycker också om autobetalning av e-faktura. Finns inte på LF tyvärr, en anledning till att jag bytt till SHB.