Byta bank, önskar tips på fungerande bank

Har idag Länsförsäkringar som funkar uselt. De skulle ringt mig igår och idag kl 8 ang lånelöfte vilket de glömt av, sitter nu istället i telefonkö på obestämd tid. Behövde göra en utlandsbetalning för några veckor sedan vilket de inte kunde ordna. Har utöver min anställning även ett konsultbolag vilket jag var tvungen att öppna på annan bank. Vill bara ha en bank som funkar. Några tips på sådan?

1 gillning

Kolla om Skandia uppfyller dina krav, funkar bra, gratis, inget trassel med ränterabatter som ska förhandlas.

1 gillning

Du hittar både nöjda och missnöjda kunder hos alla banker. Det är trots allt männsikor som arbetar på dessa banker och de byter jobb, oftast mellan bankerna, så du kan träffa på bra och dåliga medarbetare överallt.

När det gäller konto för nytt bolag så är de flesta banker jobbiga.

1 gillning

Kan gå i god för Nordea. Otroligt ”okrånglig” bank är min erfarenhet. Smidig och intuitiv app, dessutom.

Jag tycker Handelsbanken fungerar bra.

Tekniskt stabil också. Väldigt sällan som någon tjänst ligger nere (jämför Swedbank …).

Absolut, nu har ju inte jag en personlig bankkontakt utan detta gäller de 4 senaste kontakterna med 4 olika personer.