Min fru och jag har nu fått nog av Danske Banks usla kundservice, stelbenta attityd och ganska otrevliga bemötande. “Det är ingen rättighet att få vara kund hos oss” var den senaste kommentaren som fick bägaren att rinna över.
Fråga: vad byter vi till? Vi har behov av lönekonton med kort och ett gemensamt familjekonto med kort. Bolån, sparande, buffertar och annat har vi - tack o lov - någon annanstans.
Tack för tips!
ps Noterade just usla omdömena för DB på Trustpilot, inte nådigt. Vi är mao inte ensamma.
Vilket tråkigt bemötande du har fått uppleva, så skall det inte vara. Jag har haft flera storbanker genom åren och alltid känt mig som en i mängden och också fått stå ut med dåligt bemötande eller tjänster som jag gillat som tagits bort. En familjemedlem jobbar på Länsförsäkringar så jag blev kund hos dem för ett par år sedan, och upplevelsen är god, har haft en del kontakt med dem både fysiskt, via mejl och på telefon, och skillnaden är stor. Jag upplever att de bryr sig, och att de svarar på mina frågor och löser eventuella problem som uppstått. Kort sagt har känslan varit bank, som det var förr. Jag har haft med dem att göra både i storstad och liten by, där jag håller till nu. Appen och internetbanken är lätt att förstå och ha att göra med, fungerar i både Safari, Firefox och Chrome.
Har också SHB med tillfredställelse. Kontorsbesök behövs för att signera avtal etc i början och för att de skall få en känsla över dig som kund. Du kommer få en dedikerad medarbetare som kommer ha all kontakt med dig.
Vill också lyfta fram SHB trots en internetbank som lämnar lite mer att önska. Annars har det mesta fungerat smidigt, mycket av detta med hjälp av den personliga bankkvinna som vi har.
Får se om jag tycker samma efter årsskiftet Har ett bundet bolån som löper ut…
Skulle betala av bolånet via Länsförsäkringar bank och fick sitta 90 min med deras kundservice för att förklara att det är normalt att spara pengar samt att det är normalt att vilja betala av sina lån…
Skulle inte säga att de har så mycket bättre kundservice när det är såna beskymmer bara att göra en enkel åtgärd som att betala av sina lån i en annan bank.
Håll dig borta från Swedbank bara. Lika kassa är de.
Jag tycker länsförsäkringar bank har funkat bäst hittils. Ingen bank är perfekt, men intrycket jag har fått är att de är en av de bättre. Konsultade där för några år sedan och fick väldigt bra intryck av företaget därifrån (har inget med LF att göra annars, så inget jäv här :)).
Jag håller med om urusel kundservice från DanskeBank. Vill ändra på amortering men de ignorerade mig totalt. De krävde in papper, men det hände inget. Sa att jag kommer byta bank på grund av bemötandet. Inte ens då hörde de av sig. Bytte till en storbank i sverige. Är nöjd med bemötandet och fick igenom vad jag ville få gjort. Varningsflagg på Danskebank.
Vi fick nyligen ett brev från SHB för de berättade att “Den som är bäst på det specifika området ska hjälpa oss.” Ett förfinat sätt att säga att vi inte kommer ha en specifik bankman längre… De tycks ha behövt lämna den servicen tyvärr
Dålig och ganska otrevlig kundservice, trots “förmånskund” med direktnummer. Bara en sak som att byta kontopaket (gå ner i service- och kreditnivå) har varit en utmaning och har tagit flera månader. Konton avslutas inte. De ringer inte tillbaks trots upprepade löften. De vill inte erbjuda lösningar utan verkar snarare tycka att man ska vara tacksam för att man får vara kund hos dem. Helt fel inställning i vårt tycke. Efter att vi flyttade vårt bolån till betydligt bättre villkor blev det också värre.
Tack. Bör man flytta sina försäkringar dit också? Jag menar, det vill de säkert - men kanske att man också kan få till en bra samlingsrabatt /deal om man skulle överväga det?