Vilken bank har du?

Länsförsäkringar, bytte från en lokal sparbank för att kunna få ett kontor i samma stad ifall det behövdes någon gång samt LF är väl fortfarande billigast om man blir guldkund.

Fördelar (förutsatt att du är Guldkund):

• Gratis kort
  • Rabatt på försäkringar
  • Återbäring, kan bli någon krona
  • Bra respons generellt på meddelanden i appen

Nackdelar:

• Många gillar appen/hemsidan men jag tycker faktiskt att de funkar ganska dåligt. Saldon uppdateras inte alltid, man kan behöva starta om appen. Kan inte vara inloggad på datorn & mobil samtidigt. Fortfarande sjukt många delar som är föråldrade. Relativt förekommande med tekniska problem. Gränssnittet för ISK (som man måste använda för att vara Guldkund) är bedrövligt; omöjligt att navigera i, ibland “försvinner” pengar när dom ligger som ordrar, någon gång har de visat för mycket pengar också. Får även mail ibland att jag har nya meddelanden men när jag loggar in så är det inget där? :man_shrugging:
  • Ganska färskt men blev lite beef nyligen då jag ville ta ut 1000kr från en gammal kryptovaluta jag köpte 2017. De blockerade överföringen och nu är den försvunnen i limbo. Övervägde seriöst att byta bank av principskäl (småsint?)

Ringde Länsförsäkringar inför att jag ville koppla mitt kort till krypto konto. Fick till svar att de har spärrat detta till alla kända krypto handelsplatser och att detta inte var något som kommer att tillåtas i närtid. Blev till att koppla mitt Norwegian kort istället.

Kivra håller på att ändra sin betalningsfunktion. Enligt uppgift ska det fungera att betala med Skandia från någon gång i sommar.

1 gillning

Swedbank (både privat och företag)

Är väl en helt OK bank men retade mig på att det tog så lång tid för dem att stödja Apple Pay. Var nära att byta där ett tag efter en livstid hos Swedbank. Har provat på 5 andra banker pga utlandsboende och Swedbank kvalar in på plats 2. Nederländska banken ABN Amro var snäppet bättre.

Skulle Avanza en dag i framtiden börja erbjuda lönekonton hade jag dock flyttat över på studs. Bättre nischbank får man leta efter.

Nordea. Nöjd. Premiumkund så hyggliga priser, ränterabatter, amorteringsfria lån etc. Gillar också ”investor” med enkel och bra handel av aktier och fonder inom ISK. Faktiskt också hittat en del prisvärda fonder på sistone. :slightly_smiling_face: