Vilken global fond ska man välja spara i?

Vilken av dess två Globala fonder skulle ni uppleva vara den bästa att ha sitt långtid sparande i: Avanza Global eller DNB Global Indeks S. Båda dessa globala fonder har Rika tillsammans rekommenderat men jag upplever att det rekommenderas mer DNB Global Indeks S?

Finns många åsikter kring vilken som är bäst.

Jag sparar i nya Plus Global Index som är bredast och följer sitt index strikt utan att välja bort bolag.

8 gillningar

Plus Global Index är den fond som just nu bäst passar in på Rikatillsammans-strategin. Inga aktiva val hos förvaltare eller indexleverantörer. Hela höstacken till låg avgift på de utvecklade marknaderna.

5 gillningar

Personligen så sparar jag i Plus global index. DNB ser jag ingen anledning att rekommendera längre om du kan välja plus.

4 gillningar

Varför ska man behöva välja? Jag kör båda två och dessutom några andra liknande alternativ så som SAVR Global by Vanguard och Lysa.
Man vet ju inte på förhand vilken som kommer prestera bäst, så i mitt tycke så är det bättre att sprida på investeringarna. Det förutsätter förstås att avgifterna inte är högre än motiverat.

4 gillningar

Som en annan sa. Välj båda. De går så gott som likadant.

En del vill få det till att låta som senast flugan kommer gå mycket annorlunda till det bättre. Vilket de nästan aldrig gör.

2 gillningar

Du behöver inte välja. Behåll båda vettja. :smiley:

2 gillningar

DNB gäller väl bara om man sparar via Montrose Global för den lägre avgiften. Annars som andra säger är väl Plus bättre om man vill ha mindre ESG?

1 gillning

tack, jag hade ingen aning om denna nya fond :slight_smile:

1 gillning