Vilken utbildning hade ni valt?

Tacksam för alla svar som jag fått, er input har definitivt hjälpt mig en bit på vägen!

1 gillning

Precis min erfarenhet (som läst Industriell Ekonomi). Intressant nog blev mitt första jobb efter 5 års universitetsstudier dock inom mjukvaruutveckling som vid den tiden var min hobby och som jag drev eget företag inom under studietiden för att dryga ut CSN. Så där hade jag redan kontakter. Så nu är jag en Industriell Ekonom med ca 10 års arbetslivserfarenhet inom mjukvaruutvekling… Väldigt onödig utbildning då, kanske, men jag har mer och mer fått nytta av den i takt med att karriären utvecklat sig.

Det är en enorm styrka att både kunna ekonomi/management-lingot utantill, och samtidigt kunna lura vilken utvecklare som helst att man faktiskt läst det på universitetet. Samtidigt som det du nämner med samarbete, och vad jag kallar att lösa “fluffiga” problem snarare än matematiska. Så nu sitter man här med personalansvar, budgetar, och coachar utvecklare på deras språk.

Jag ångrar inte något i min utbildning eller val av yrke.

2 gillningar

Är civilekonom med inriktning finansiering från SU. Jobbar med logistik och supply chain.

Hade jag börhat studera i dag och skulle jag utan att tveka valt industriell ekonomi samt läst extra juridik. Måste utan tvekan vara det bredaste och bästa man kan läsa; givetvis under förutsättning att man inte riktigt vet exakt vad man vill arbeta med.

Ångrar också att jag inte fokuserade mer på tyska. Att kunna prata tyska är viktigare än jag då förstod.

Kan du utveckla delen kring tyska? :blush: