Yippey! Vi ska kunna pausa våra tjänstepensioner!

Vad bra att de fått med alla riksdagspartier i pensionsgruppen och sådana här beslut så att det blir bredast möjliga förankring.

1 gillning

Varför skall detta endast vara möjligt de första 5 åren ?

Förslagen i den proposition som nu beslutas innebär att det under de första fem utbetalningsåren ska vara möjligt att göra uppehåll i en påbörjad utbetalning av tjänstepension och även att förlänga utbetalnings­tiden efter att utbetalning har påbörjats. Motsvarande ändringar föreslås även för utbetalning av efterlevandepension och från pensionssparkonto.

Proposition kom nu.

6 gillningar

Mycket bra fråga. Känns som en märklig begränsning.