Bankid i sig fungerar felfritt på Firefox mobile (Android) som jag nästan uteslutande använder. Dock är det inte helt ovanligt att betalflöden inom e-handel inte fungerar, men jag tror inte att det är bankid som är problemet.
Jag upplevde just betalningar som sämre för några år sedan (till den grad att jag undvek att shoppa i mobilen, eller bytte till Chrome om jag inte kunde vänta) så jag antar att Firefox implementerat något API som saknades tidigare, eller något i den stilen. På senare tid har det funkat bra, men jag köper så lite att det kan lika gärna vara slumpen.
Det finns säkert inget business case för att aktivt ha stöd för alternativa browsers med väldigt låg marknadsandel men jag gissar att det är era implementationer som råkar använda något Chrome specifikt snarare än att det inte går att lösa. Det är kanske värt att undersöka oavsett för att få en mer standardbaserad implementation?
Jag menade i resten av er implementation för just bankid fungerar ju uppenbarligen i annat än Chrome oavsett vad som står där. Det är inget vi löser här direkt, det förstår jag, men ändå. Jag förstår också att man inte ser affärsnyttan med att testa mer än vad de flesta använder. Firefox på Android lär ju vara <1% market share.