För ca en månad sen nådde jag 1 miljon i sparpengar. Det mesta är på Avanza och Lysa, har även en buffert på Morrow Bank med ränta. Idag är den siffran 1 100 000
Jag har dock ca 300 000 i skuld hos CSN. Så inte miljonär ännu.
Jag började investera när jag gick första året på gymnasiet. Då var det kanske 500 sek i månaden från mitt extrajobb inom handel och lagerarbete. Fortsatte med den vanan som student och har alltid anpassat den till inkomst. Idag investerar jag 12 500 direkt när jag får lön och sedan det som blir över i slutet. Snittade på 15 000 i månaden 2025.
2023 gick jag in på 33 000 innan skatt och idag tjänar jag 43 000. Under dessa år har mitt månadssparande gått från 10 000 till 12500-15000 per månad.
Jag vet inte riktigt vad pengarna ska användas till mer än trygghet och frihet. Jag känner att jag unnar mig allt jag vill ha men hoppas kanske kunna gå ner till 80% arbetstid i framtiden om jag vill. Idag bor vi i hyresrätt så möjlighet att en del går till insats i framtiden.
Jag har inte fått något arv men mina föräldrar gav mig 30 000sek i fonder när jag fyllde 18. Annars är allt intjänade pengar från arbete och CSN.
Jag har inte firat så jag antar att mitt första inlägg på forumet är mitt sätt att fira detta! ![]()