Nådde miljonen idag - Tack till forumet

Hej forumet!

Idag räknade jag ihop mina slantar och insåg att jag nått milstolpen om 1 miljon kr och fick feeling för att dela med mig om det samt kort om resan hit.

Hoppade för drygt 7 år sedan av ekonomilinjen pga utmattningssyndrom och såg allmänt dystert på livet och framtiden. Tog ett jobb på en kundtjänst, där jag snabbt började vantrivas, för att lösa en inkomst.

Började då spara 5000 kr/månad med 150 000 kr som bas och en lön på 22 000 kr. Sedan dess har jag hunnit byta tjänst 4 gånger inom bolaget jag började på, bytt stad, gått från att ha 0 till flera goda vännner, lämnat en osund relation och sagt upp bekantskap med destruktiva föräldrar för att inse att jag klarar mig gott och väl på egen hand.

Idag (28 år, ingen utbildning) ska jag precis ta en ny tjänst med 54 500 kr + tjänstebil + årsbonus, och mår bättre i mitt eget skinn än vad jag många gånger trott varit möjligt. Ett steg på vägen mot drömmen som barista-fire där jag jobbar deltid som vaktmästare på lokala tennisklubben :sunglasses:

Vill rikta ett stort tack till detta forum vad gäller råd om både ekonomisk och själslig rikedom!

Boktips: The Unexpected Joy of the Ordinary - Catherine Gray

/KG

89 gillningar

Wow! Grymt bra jobbat! Låter som du haft rejäl personlig utveckling på flera plan också! Imponerande och inspirerande! Stort grattis och välförtjänt! :muscle:

7 gillningar

Grattis!
Bara fortsätta i samma stil.

Glöm inte att fira utöver inlägget här. Då menar jag inte att du ska sätta sprätt på miljonen :sweat_smile:

6 gillningar

Grattis!! :muscle::muscle::muscle:

3 gillningar

Vilken fantastisk resa du gjort - stort kudos till dig, och lite extra cred för att du delar med dig!
:muscle:

3 gillningar

Vilken resa…

Grattis :slight_smile: Nu får du MASSA avkastning per år.
Var smart nu och sätt in ALLT överflöd i portföljen, GO AGGRESSIVE med sparandet framöver så blir du ännu mer förmögen :slight_smile: Var har man att förlora liksom. Målet torde vara EK OBEROENDE och inte endast ek frihet. Tycker jag då.

Önskar dig lycka till :smiley:
Herr Olof

3 gillningar

6 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Tipsen i forumet häst inte gett högst avkastning

Har alltid älskat piano så har blivit ett keyboard samt lagt undan till ett ordentligt elpiano ifall jag lär mig spela någorlunda :blush:

4 gillningar

Bra jobbat, hoppas det inspirerar fler där ute som ser detta forum :+1:

3 gillningar

Grattis! Nästa miljon kommer snabbare om du gasar vidare i samma stil.

4 gillningar

Ett stort grattis verkligen.! Nästan mer glad över ditt välmående​:heart::+1:. Samt ditt nya jobb. Får man fråga vad du har sparat i? Alltså vilka aktier fonder etch? Mvh Niklas

3 gillningar

Tack, jag likaså. :blush:

Har idag drygt 700 000 på Lysa Bred 100% aktier. Resten på sparkonto, alltid legat ganska tungt med cash för att kunna sova gott om natten. :sleeping:

2 gillningar

Grattis bra kämpat. Imponerande och inspirerande.

2 gillningar

Stort grattis! Vad underbart att det verkar som alla delar av ditt liv utvecklats till det bättre på samma gång, och att du inte bara siktat in på ett specifikt område. Det är, enligt mig, en större bedrift att samla 1 miljon på ett hållbart sätt, för alla aspekter av livet, än att bli ekonomiskt oberoende och strunta i ens välmående!

:tada::tada::tada:

2 gillningar

@AimHigher, elpiano inköpt :blush:

5 gillningar

Härligt!
Hoppas du fortfarande är över miljonen nu :sweat_smile:

3 gillningar

Haha, klarade mig :laughing:

4 gillningar