Som rubriken säger, 2 dagar plus i rad nu på börsen. Är det värsta över för den här gången. Eller är det bara en hånfull återhämtning för att ge oss falska hopp
Det är en tillfällig paus innan det dyker igen
Du får föreställa dig en GIF på en dead cat bounce.
Just nu:
S&P 500 -0,90%
Nasdaq -1,28%
USD/SEK +1,19% 10,21
Vi får se imorgon.
Ja hoppas det i alla fall håller sig plant nu ett tag. Mer minus så är det snart värre än covid kraschen
Känns inte muntert där ute….
Idag är det väl inte plus. DJ USA stänger på -1.46%.
Swedbank global a gick över 1% plus. Amf aktiefond Nordamerika gick också plus. Swedbank robur teknology också
Nej, det värsta är definitivt inte över. Det kommer att komma mera dåligheter. Fråga mig inte när, och fråga mig inte med hur mycket, och fråga mig framförallt inte från vilken nivå kraschen kommer.
För mer ekonomiska tips så får ni gärna surfa in på min hemsida cornutopia. Där jag har förutsett bostadskrashen i 15 år nu. Så jag tänker att min tid är kommen ungefär nu. Alternativt sen. Fråga mig inte om när som sagt.
Kom ihåg att det kan alltid bli värre. Det är priset vi betalar för att få vara på börsen, ta risk med våra pengar och förhoppningsvis tjäna pengar.
Jaså exat då blir det sämre. På minuten också. Kanon, då vet man när man ska ta ut dom
Lite Grotescovarning på det där inlägget.
Vi behöver se en stängning högre än föregående dags högsta, innan vi kan börja fundera på en vändning.
Tror vi ska ner mer.
Snälla! Jinxa inte detta nu…
Helt galet vad det ska spekuleras så fort börsen går ner lite. Bara köp i ur och skur, hur svårt ska det vara?
Tja kanske för att detta är ett forum med focus på investeringar. Ska vi bara säga
Sätt global och rulla tummarna resten av tiden
När det bara går uppåt njuter man av resan
passivt i baksätet, men när det blir turbulent och allt faller nedåt vill man ta kontrollen och sätta sig i förarsätet
Synd bara att ratt och pedaler är urkopplade.
Kanske för att vissa av oss inte är i get rich-fasen och inte köper mer, men har en viss procent kvar på i aktiefonder