Jag associerar till den bok jag håller på att lyssna på just nu: Lev mer, tänk mindre : bli fri från nedstämdhet och depression med metakognitiv terapi av Pia Callesen.
Depression/ nedstämdhet och ångest/oro går väldigt mycket hand i hand, och samma behandling brukar ha effekt på bägge områden, så jag misstänker att det är bra även för ångest att inte grubbla för mycket.
5 gillningar