Bra och viktigt avsnitt!
Det är så lätt att falla över kanten av översparande när man väl kommit igång. Jag har svårt att se hur de flesta under resans gång skulle vilja ta en del av avkastningen för att unna sig lyx. Snarare tror jag att det handlar om att hitta en bra sparkvot och sedan använda överflödet (efter alla utgifter samt sparande) till lyx. I slutändan kanske det blir samma sak men inte så jag tolkar texten.
Håller med om detta. När jag började investera köpte jag direktaktier av de företag som jag trodde på. Jag var väl insatt i företagens produkter och hade stort intresse av deras framgångar. Lyssnade till och med på kvartalsrapporter och analyser vilket gjorde att jag lärde mig otroligt mycket om företagsekonomi!
Min andra bil. Helt onödigt eftersom min första bil uppfyllde alla mina behov. Men tyckte mig behöva en nyare bil.
Min Rolex-klocka som jag unnade mig själv när jag fyllde 40. Älskar den fortfarande och den är värd nästan det tredubbla idag. Kommer definitivt ha kvar den så länge jag lever!