298. Att följa sina drömmar | Med Johan Book

Som den store motpolen till karriärcoacher och tips att fixa livet genom att göra si och så kommer här mina funderingar kring hans tips. Jag gillade honom, han verkar vara en reko kille men skön inställning, det vill jag verkligen förtydliga.

Detta är en intressant del som han också reflekterade kring (det var mycket prat om just reflektion). Men här är det viktigt att komma ihåg att vara förälder utan att bli en skön myspappa med sina barn, jag ser att det är vanligt bland separerade föräldrar som har barnen varannan vecka eller mer sällan att verkligen “maxa” sina veckor med barnen. Johan om jag inte missminner mig ej barnen på heltid. Jag tror att det är kontraproduktivt att landa i en föräldraroll som innebär lattjolajban i för stor utsträckning, barn behöver vägledning och sunda förebilder före en reskompis.

Detta är ett mycket bra råd.

Detta är kanske ett bra råd, jag ska se Ted talk om detta som ni nämnde i avsnittet. Men skuld och skam för mig kan vara något bra också. Ett exempel skulle vara när du som föräldrar misslyckats med något som är viktigt för ditt barn, är det inte sunt att då känna lite skuld och skam för att lära sig av det?

Nej verkligen inte. Detta är ett bra råd!

Nja. Det är lätt att ge denna sorts råd att följ alltid din lust, säg alltid ja och så vidare. Men det är verkligen inte för alla. Dessa spontana idéer kan ofta sluta i dåliga saker, ivrigt påhejade av omgivningen. Jag säger nej här, följ ditt hjärta men inte din lust. Det är en skillnad.

Se ovan.

Viktigt.

Ja det är nog bra.

Ja. En no brainer. Den friska har tusen önskningar men den sjuke har bara en.

Detta gillar jag inte. Kommer oftast från personer utan förmåga att planera på längre sikt och tror att allt bara ska lösa sig. Fungerar verrkligen inte för alla.

Mvh
En coach löser inte alltid dina problem.

4 gillningar