299. Tips för att få bäst betalt när du säljer din bostad! 💰 | Med Per Hedenmark (Norban)

Jag tänker att man bryter ut bostäder från köplagen för att just undvika att samma regler gäller tex gräsklippare. Precis som att det ju är en annan lag som gäller hus.

Onekligen men den kan ju också ha bidragit för högt upptrissade bostadspriser och belåning. Jag tänker att man får ta ner smidigheten för att få en lite mer kontrollerad process.

Precis men det förhindrade inte den mäklaren att vilja ha in en fullmakt från mig till honom.

Precis! Som vi kunder behöver skyddas mot. En bättre process skulle också höja ryktet för de seriösa i branschen. Skulle tänka mig att Mäklarsamfundet borde vara med att driva förändring. Inte alltid detta ”allt funkar fint” som jag och många av mina vänner inte upplever det.

I mitt jobb har det varit så. Tvungen att stänga av mobilen över natten för att kollegor och kunder globalt inte skulle ringa och väcka en mitt i natten. Jag tänker också på många jobb med jour inom vård, brandväsendet, mm.

Men även i det fallet borde en mer kontrollerad, mindre jäktad och pressad, process hjälpa mäklare att få mindre dygnet runt jobb.

2 gillningar