Jag har en pärm från när huset byggdes 1980. Där ingår ritningar med också en hel del inaktuell information. Jag vet ärligt talat inte om jag ser någon riktig poäng i att digitalisera den. Däremot är det väldigt bra att samla underlag, fakturor med mera för alla installationer och förändringar som jag själv gjort.
En uppenbar begränsning är att webbmejlen inte är sökbar längre tillbaka än 2017 (just nu). Jag har funderat på om jag skulle kunna koppla den till Outlook (till exempel) och då få alla gamla mejl nedladdade till en lokal fil på datorn hemma. Då borde de kunna bli sökbara igen.
Jag gjorde ett försök att söka fram alla underlag som jag vet finns någonstans i mejlen och lyckades till kanske 70%. Med bättre historisk sökbarhet skulle jag kunna höja andelen.
@Bovra Jag skulle gärna se en mer strukturerad modell för alla apparater hemma. Jag menar nu en lista med färdiga rutor. Jag kunde där lägga upp kvitto, modellnamn, inköpsår med mera samt ladda upp instruktioner eller länkar till dessa. Poängen skulle vara att kunna mixa ”belagd” information (som jag har kvitto/dokumentation på) och uppskattad information (som jag minns på ett ungefär). Där kunde också ingå olika former av garantier. Inte sällan finns ju både vanlig garanti och frivillig garanti av mer begränsat slag.