80% av de bästa aktiva fonderna tappar sin placering på 5 år | Ny SPIVA-rapport

Okej, bara för att vara djävulens advokat. Om jag förstår din sammanfattning rätt så kan man öka sina odds genom att investera i de sämst presterande fonderna. Om majoriteten av fonderna i toppen hamnar i botten så måste ju något annat hamna i toppen, det vill säga fonderna som tidigare var i botten. Eller?

Jag tror inte det egentligen, men det är ju typ det du säger. Eller är det cherrypicking? Alltså, kan det vara så att den här rapporten säger en sak nu men en annan sak om ytterligare fem år? Helt på slump. Teknisk analys är ju som att spå i kaffesump.

1 gillning