8500 kr/mån i hyra som student, kalkylen går inte längre ihop

Hej!

Jag pluggar en flerårig utbildning i en storstad och har nästan sen studiestarten bott på ett lägenhetshotell på grund av bostadskrisen. Hyran var till en början 7500 kr/mån men har höjts till följd av inflationen till 7750 kr/mån. Nu har man höjt hyran igen på grund av ”marknadsmässiga förändringar” till hela 8500 kr/mån. Detta gör såklart att kalkylen inte går ihop som student då jag endast får in ca 11000 kr/mån. Lite bättre blir det i januari då beloppet höjs till 12000 kr/mån.
(Företaget har rätt enligt villkoren att göra dessa absurda hyreshöjningar då jag bor på ett bostadshotell, och hyreslagen omfattar dessvärre inte mig. Det finns inget alternativ att försöka få ner hyran, avtalet gäller).

Till en början bodde jag först som inneboende innan jag fick mitt boende som jag har idag, men det fungerade inte eftersom att jag inte fick någon studiero. Det är inte ett alternativ att vara inneboende hos någon eller dela lägenhet. Jag har mer än tre år kvar på min utbildning och har intensivt letat en ny lägenhet utan resultat. Jag ser det inte som ett alternativ att fortsätta göda dessa människor med min höga hyra och försöker nu hitta en lösning. Kanske kan du komma med ett förslag?

Alternativ 1, studieuppehåll: