Är det nu @janbolmeson säger att han ger oss botten tillbaka imorgon i alla 🩷 dag present?
janbolmeson
Kan vi inte ta en tråd om det?
Grejen är att dock att jag gick från en AI-kostnad på ca 200 kr per månad till ca 300 kr per dag(!), majoriteten av det just bild genereringskostnader
axr
Blev botten för dyr?
janbolmeson
30x i kostnad…
Melwa
Men kanske ett fönster på 3h per månad?
axr
Hahah, därför jag pingade dig när vi hittade funktionen
janbolmeson
Ja, eller någon slags grupp
Vesuvio
Varför behövs den funktionen?
axr
Kör någon av de på nätet i st, t ex bing
Jag tyckte ”forum helper” var rätt smart, men bildgenerering känns onödigt
Melwa
Men det är ju här jag hänger, var mysigt att den fanns. Även utan bildgenerator.
Men Balt var bra på att sammanfatta ämnen, hitta fakta om forumet, om användare och mycket mer! Skapade också roliga diskussioner och chattkonversationer. 🩷
axr
Ja, det är ”forumhelper”, inte bildgenereringen
Melwa
Men kanske funktionen med bilder kan vänta, och bara ha hjälparen?
Esko
exakt, den hade relevans för forumet, bildgenereringen finns ingen anledning att göra just där
axr
Hade det varit gratis hade det ju inte varit någon issue. Tycker också det är kul när saker är lätttillgängliga i en community
Vesuvio
Ja, det var därför jag undrade vad den erbjöd, eftersom den inte var gratis
Jag testade chatta lite med den men fann inte direkt att den tillförde mig något, mer än tidsfördriv. Men har heller ingen förkunskap eller erfarenhet av andra chatbottar eller AI så vet inte heller vad man ska förvänta sig eller hur den ska nyttjas på bästa sätt.
Letar jag efter något i forumet så brukar jag använda sökfunktionen.
Informellt döpte vi AI funktionen Balthazar eller Balt, då vissa tyckte Botten kändes fel.
Jag använde både bildgeneratorn och chatfunktionen, även om den hade ganska roliga brister många gånger.
Chatfunktionen var lite svårare för mig att få grepp om, men jag använde den för att sammanfatta vissa ämnen på forumet, gav beskrivande texter kring användare och snurrade ibland ihop saker. Hade varit kul att fått mer tid att lära sig använda den, testade den bara något dygn.
Bildfunktionen var roligare och den gav en inblick i vad som kommer bli möjligt inom kort. Sen vet den inte vad en glassbåt är, har lite svårt att stava och skapa realistiska proportioner, åldrar och kroppstyper.
Men här är några exempel på bilder Balthazar tog fram. Sorry @janbolmeson för att det blev dyrt.
Obs
Alla bilder är inte mina, några togs från chatten.
Jag tyckte forum helpern var grymt häftig. Prövade att fråga den om vad enskilda användare har för intressen. Kan tänka mig att det är en rätt bra sökmotor överhuvudtaget. Dalle använde jag bara på kul, men det var väldigt kul
Gjorde denna bilden baserat helt på Melwas intressen (exakt som botten själv researchade):