Det har ju inget att göra ens med hemarbete. Däremot är det färre tjänsteresor hos många arbetsgivare (det är ju billigare och effektivare att ses digitalt), vilket innebär färre hotellnätter och därmed mindre gratisläsande av DI. Barnen hemma är mycket gladare över att pappa inte är borta varannan vecka utan kan genomföra möte. via teams från arbetsrummet eller kontoret i stan.
Sen är det givetvis tröttsamt att man blir uppringd av en telefonförsäljare så fort man läst en gratisartikel av di då man ska fylla i en enkät med telefonnummer för att få läsa artikeln. Så bra är tidningen inte att det är värt det. Rekommenderar alla dager i veckan istället rika tillsammans.
Det är bra pris. Tog det själv för 1.5 år sen ca och sa upp direkt.
Men terroristerna har ringt nu under 1-1,5 års tid efter prenumerationen gick ut från alla möjliga nummer. Vet inte hur många jag blockerat men det är nog 10-15 st. minst.
Och inte känner jag att innehållet gav mig speciellt mycket heller. Aldrig mer DI prenumeration.
Jag har läst DI som prenumerant i många år men aldrig betalat mer än högst 19 kr per månad och oftast mindre. Tecknar erbjudande för tre månader som sägs upp någon vecka senare och tecknar nytt när det löpt ut eller ett par veckor innan det löpt ut. Verkar som att jag i det senare fallet slipper telefonsamtalen från säljare.
Är detta juste och moraliskt rätt - kanske inte men jag tänker att DI i den klickbaserade ekonomi vi lever i ändå tjänar på mig i slutändan. I annat fall hade de väl omöjliggjort sådant agerande.
Att läsa DI är väl inte livsnödvändigt för en långsiktig placerare men ger mig ändå en känsla av att ha koll på vad som händer på ekonomiområdet.
Jag gör exakt detsamma. Har med råge passerat 10 såna prenumerationer nu.
Om DI inte skulle vilja att möjligheten till det fanns, så hade det funnits spärrar liknande det som en del andra tidningar och andra prenumerationsprodukter har (endast för nya kunder, endast för de som inte haft prenumeration de senaste tre eller sex månaderna, eller liknande).
Om de ringer och försöker sälja, begär då att de raderar den information de har om er och hänvisa till GDPR artikel 17, som säger att en tidigare kund har rätt att bli “bortglömd”. Det har räddat mig från många trista telefonförsäljare.