Skickat invite ![]()
Tack, fick länken!
Tar gärna en invite om någon har!
Skickat pm.
Tack och bock!
Hej,
Söker inbjudningslänk till American Express Blue om någon har över, tack! ![]()
kolla pm …
Tack för inbjudan!
Kört ett tag nu med AMEX kortet. Tycker en del inte har stöd för de som man stör sig på men funkar fint i mataffären jag går till och på större kedjor. Redan uppe i 1600kr i återbäring då jag betalt resa med kortet bland annat.
De går hyffsat lätt att tjäna in avgiften skulle jag vilja säga, år 1 är de dessutom gratis om du får inbjudan då du får kortavgiften tillbaka när cashback återbetalas efter 1 år.
Du kan även styra stoppdatum vilket är rätt nice så du får nästan precis vid månadsskifte.
Hej! Tacksam för en invite!
Jag har skickat pm med invite.
Hej! Tänkte testa Amex blue. Är det någon som har möjlighet att dela en inbjudan?
kolla PM ![]()
(Ett litet tipps!
)
Jag har kört en månad nu och jag har kunnat använda ca. 90% av totalsumman på Amex-kortet. De övriga inköpen gör jag med Bank Norwegian som jag tecknade samtidigt. Det kortet är kostnadsfritt och ger cashback på 0.5%. Så därav blir det cashback på samtliga köp utan någon extra kortavgift.
Går Norwegian att använda med google pay etc än?
Ja, jag har det kopplat både via Google Pay och Samsung Pay. Det funkar bra!
Det första jag gjorde efter att ha aktiverat amex kortet var att fråga kundtjänst om Google pay. Fick till svar att både Google pay och Samsung pay var på väg, men de hade inget “bekräftat lanseringsdatum”.
Förhoppningsvis dyker det upp inom kort. Annars verkar det funka på det flesta fysiska ställen som matbutiker, restauranger, tankstationer osv. Däremot har jag ofta fått använda backup-kortet på onlinebutiker.
Funkar även i Applepay för dem som har det. (Amex alltså).
Ett tips är att om butiken ni handlar på inte tar AMEX så kolla efter presentkort i SAS Eurobonusshoppen så löser du in presentkortet till butiken de gäller så får du cashback på köpet även om de inte tar AMEX.
Har man Amex Blue så behöver det ju inte vara just SAS-shop då man ändå inte samlar EB.