American express blue cashback kort - vad är er erfarenhet?

Skickade i pm för cashback blue. Länken gör att du och jag slipper varsin årsavgift

Jag har ansökt om ett Amex Blue kort. Är handläggningstiden verkligen 10 dagar som det står i mailet?

Undrar även om det är samma OCR-nummer på fakturorna? Kan man göra en inbetalning innan en faktura skapats?

Det är samma OCR nummer.

1 gillning

Handläggningen tog för mig en dag. Sedan tar det tio dagar till ett par veckor innan kortet kommer.

1 gillning

Langa en invite tack! Skulle bjuda in en vän men man kan inte bjuda in till kort av lägre nivåer längre, så behöver någon med blue…

skickade ett PM :slight_smile:

1 gillning

Tar också gärna en invite då jag och nyblivna sambon kommer igång med gemensam ekonomi. :smiling_face:

Tack!

Skickade pm :left_facing_fist:

Du har PM.

Hej! Jag tar gärna en inbjudan till Amex Blue, om någon fortfarande har över.

Uppdatering: har nu fått :folded_hands:

Jag skickade en inbjudan! :slight_smile:

1 gillning

Hej! Någon som vill skicka en länk, tack!

Skickade PM :slight_smile:

Jag tar också gärna en länk om någon har :slight_smile:

Skickade pm !

1 gillning

Är det någon som har en invite? :smiley:

1 gillning

Hej David!
Jag slangade över en Invite till Blue! :slight_smile:
Lova att betala av saldot varje månad bara!
/David

1 gillning

Tack David. Jag lovar! :blush:
/David

1 gillning

Uppfattar att amex framförallt har en acceptans hos större företag och kedjor. Ni som nyttjat amex en längre tid, upplever ni någon förändring i hur väl det tas emot?

Hur upplever ni acceptansgraden hos restauranger i storstäder som inte tillhör en kedja?

Skulle säga att resturangbranschen är det vanligaste segmentet som inte tar Amex.
Amex är ju dyrt för små handlare har jag uppfattat det som.
Skulle ändå säga att trenden generellt går mot att fler och fler ställen accepterar Amex (egen spaning - har absolut ingen källa för detta!)