American express blue cashback kort - vad är er erfarenhet?

Betalade på Gyllene Prag senaste i helgen i Göteborg och de tog (oväntat) emot AMEX.

Det som är mer spännande är stora nätaktörer som inte tar AMEX. :slight_smile: Upplever nästan det är vanligare än att restauranger inte tar AMEX, sedan handlar jag mer på nätet än på restauranger.

Stora kedjor tar Amex, men för mindre restaurang kanske var tionde accepterar den. Hade lite semester, och åt ute, försökte varje gång först med Amex, men var tvungen att använda andra kort mer eller mindre varenda gång. Lite förvånande är att Mr York tar inte Amex.

Har nu ansökt om Amex Blue kortet för maximal cashback. Och sedan Bank Norwegian som ”back-up” kortet.

Jag och frugan kommer lösa det så att jag kör Bank Nor.. kortet digital, och frugan tar det fysiska. Återstår att se hur det funkar i praktiken.

Ansök om extrakort istället för att dela fysiskt och digitalt. Behöver vara rätt juridisk person vid kreditköp. Amex blue har ett gratis extrakort.

Jag har inte hittat att man kan ha ett extra kort på Bank Norwegian?

Menar du att det är möjligt?

Nej, man får ha varsitt kort hos Norwegian och det blir alltså var sin kreditprövning.

Amex däremot har extrakort gratis, där person 1 genomgår kreditprövning och ansvarar för alla fakturor

Yes, då är det där lösningen ligger. Har två separata krediter hos Bank Norwegian.

Var smidigt att beställa extrakort direkt vid ansökan hos Amex.

Hej alla! Finns det möjligtvis någon som har en inbjudning att dela? :hugs:

Skickade meddelande :slight_smile:

Skickade pm :slightly_smiling_face:

Tack alla som skickade invite :slight_smile:

Nu har jag fått mitt kort, ett guldkort och inget blue. Finns ett grymt erbjudanden där jag som skickar invite och den som tar emot får 1 200 000 Amex poäng. Jag tyckte det var bättre, om någon tycker som jag kan ni få en invite av mig :slight_smile:

Jag glömde uppdatera att jag har mottagit inbjudan nu, tack alla som hörde av sig.

1 gillning

Någon finns det någon snäll själ med en inbjudan över till mig? :eyes:

EDIT: Inbjudan mottagen!

Skickade precis :slight_smile:

1 gillning

Goda nyheter! Amex Blue går att få på Google Wallet nu!
Fick precis notis av Google att lägga till mitt AMEX-kort och sagt och gjort så ligger nu Amex i mobilen för NFC-betalningar. :smiling_face_with_sunglasses:

6 gillningar

Sedärja, testade också nu och det verkar ha gått igenom. Får se om det går att betala också

Verkar gälla alla Amex, funkade fint med mitt Amex gold rewards :slight_smile:

1 gillning

En liten heads-up om man som jag tankar mycket på Preem, där fungerar ej Amex som nfc-betalning ännu.

Någon som vet varför?

Skillnaden är att de som vill bli inbjudna ber om länk, inte tvärtom. Det är tydligt varför det senare systemet inte skulle fungera speciellt bra.

1 gillning