Kanske en dum fråga, men kan jenkarnas siffror skilja sig markant från om man skulle göra motsvarande svensk simulering av investering t.ex. en globalfond? Kan t.ex. skatter skilja sig markant från amerikanska kalkyler gentemot svenska? Vi talar privat sparande här, typ ISK-style. Jag har läst väldigt mycket amerikanske bloggar då det finns väldigt mycket bra material och är liiiite orolig att jag gör felaktigt antagande att simuleringarna ger samma utfall. 
Betalar du säg X% per år i förmögenhetsskatt (ISK/KF) torde väl både förväntad avkastning och SWR bli X procentenheter lägre, om jag inte tänker helt fel, men det är svårt att sia om vilken nivå den skatten kommer ligga på i framtiden. Om du däremot väljer att betala vinstskatt i stället (vanligt VP-konto) kan du räkna med att uttagen blir 76% av det simuleringarna visar (80%*30% skatt med schablonmetoden).
Glöm inte valuta.
Skillnaden mellan en USAfond i en amerikansk depå och samma i en svensk depå är att i svenska depån visas värdet i sek och i en amerikansk depå visas värdet i usd.
Både fondens utveckling och utvecklingen av valutaparet usd/sek syns i kurvan på din Svenska depå.
På din amerikanska depå syns bara fondens utveckling,
När amerikaner talar om USD som investering är det oftast USD-stadspapper jämfört med något annat som guld eller börs.
Amerikanerna skiter i dollarn i förhållande till sek eller andra valutor, om det inte är uttalat att de pratar om valutapar eller export/import.