AMF aktiefond småbolag, ny förvaltare

Känns alltid bra när man har turen och lyckas sälja rätt även om det kanske inte gör så stor skillnad i det stora hela.

Det är ju helt klart en investering med högre risk, men jag ser inga problem att ha en liten andel av fonden till pensionen. Men man bör nog väga upp det ökade risktagandet med lagom mängd långa räntor/guld för att kompensera för den ökade risken om man inte är en person som låter bli att logga in och kolla läget (som jag med min pensionsportfölj till exempel där jag inte har några problem med superhög risk eftersom jag helt enkelt inte bryr mig om den).

Jag är fortfarande lite klyven i mitt beslut och jag hade fortfarande haft AMF Aktiefond småbolag om inte PLUS småbolag hade funnits. Men PLUS har lyckats skapa en fond som i mina indexkramande ögon är så attraktiv att den inte går att motstå. I och med aktieutlåningen så har vi ju typ en “aktiv” fond som har ett relativt säkert tillvägagångssätt för att dra ner förvaltningskostnaden i noll (till och med negativt om man har fonden på SAVR). Samma sak med deras mikrobolagsfond. När fondförvaltaren börjar betala mig pengar för själva förvaltningen så börjar det bli intressant. :wink:

1 gillning