Andra ekonomiforum

Efter att alla trådar som har nått med Trumps tullar att göra har blivit låsta letar jag ett annat forum att diskutera på, vad finns det?
Det ÄR svårt att prata ekonomi utan att ta upp politik då politiken i stor utsträckning styr länders ekonomi och eftersom man inte verkar få ta upp politiska saker här faller meningen med forumet lite.

Så finns det bra andra forum på Svenska där man kan prata ekonomi med lite “friare” moderatorer?

4 gillningar

Flashback och Twitter finns fortfarande.

Sen troligen Facebookgrupper, även om de oftast modereras med.

1 gillning

Har inget emot moderatorer, men när man stänger 3 ämnen och skapar ett nytt för ett sen stänga det nya med så blir det lite svårt att stanna här o diskutera

2 gillningar

Svårt med Mr Orange, SD, sossar osv. Det blir alltid skyttevärnskrig och joho - nähä-debatter och allmän pajkastning.

Du kan kolla https://nyaborssnack.com/kategori/borssnack/trad/r-usas-president-tillrknelig-304590

Jag var med på den tiden vi hade brist på moderatorer, var ingen höjdare. Så uppskattar dom.

Men finns som sagt Flashback, privata grupperingar och Twitter, men jag står inte ut med deras pajkastningar. Men alla är vi olika.

Pajkastning o tjöt är jobbigt men normalt brukar man stänga av personerna som bråkar några dagar inte stänga trådarna för alla andra

3 gillningar

Som sagt, jag fattar varför RT införde de nya riktlinjerna. Som tur är finns andra forum för att diskutera politik.

1 gillning

Redit har en svensk del med ekonomi och politik. Lite renare diskussioner än på Flashback, men Flashback har även lite oförtjänt dåligt ryckte här i forumet tycker jag. Så fort man har en annan åsikt än moderatorerna skickas man till det ”hålet” :see_no_evil_monkey: :grin:

2 gillningar

Några av de sunkigare trådstartarna här i Rikatillsammans dyker även upp samtidigt i reddit.com/r/PrivatEkonomi

Det är ett lite spännande underforum, fanns bla en tråd om en individ som tyckte det var sunt att köpa en Kia Sportage på 3 år billån ny med restvärde, och sen förlänga lånet med ytterligare 8 år. (11 år totalt)

1 gillning

Det är en bra idé, jag fixar.

3 gillningar

Kunskapsnivån på Flashback är otroligt låg, eller var i vart fall för några år sedan när jag läste där senast.

Nu pratar jag specifikt om ekonomidelen, det gäller nog inte alla forumdelar.

Många subreddits håller också låg nivå med användare som inte kan något men tar väldigt stor plats.

Engelskspråkiga subreddits finns det många som är kanonbra men man tappar då den svenska kontexten med våra skatteregler, sparformer etc.

RT är kanske lite väl likriktat men lägstanivån är högre och diskussionerna trevligare än på Flashback.

Hänger inte så mycket på Flashback, men på RedIt har jag faktiskt läst en hel del vettigt. Mest där folk har en situation undrar vilken väg framåt är bäst..