Jag undrar om det vore intressant med en tråd, eller forumdel där användare kunde få annonsera ut varor och tjänster. Inte typ blocket, men mer (jag skapar det här värdet, är någon intresserad?)
Dels kanske någon behöver och vill betala för det någon annan skapar.
Dels är det intressant att få visa upp vad vi gör.
slutligen tänker jag att det kan bli synergieffekter där flera användare tillsammans kan skapa tjänster som blir större och häftigare, typ någon knackar kod, någon skriver texter, någon designar hemsidor. Eller så gör ett par användare liknande produkter och kunde ha en gemensam plattform att sälja från istället för att alla ska ha sina egna omkostnader att bära upp (och kanske rent av tar in exemplet ovan att skapa förutsättningarna).
Detta är inte ett genomtänkt och värderat inlägg utan sprunget rakt ur min fantasi på stående fot. Kanske har jag inte sökt och läst tillräckligt, så att det här redan existerar. If so, shoot me.
Har faktiskt tänkt precis samma sak. Ska precis dra igång (ännu) en grej och jag funderade över om jag kan/får/bör lägga något om det i forumet… så detta känns som synkronicitet.
Postade precis ett inlägg som nog faller i denna kategorin, även om vi inte tjänar några pengar på det. I just det fallet kontaktade jag Jan direkt och kollade läget innan.
Tycker det låter som en suverän idé att ha det lite mer strukturerat. Kanske en egen del i forumet för själva annonserandet/uppvisandet, och någon separat del där man kan hitta talanger ifall man har ett projekt på G.
Jag håller delvis med, därav tanken på forumdel. Ev skulle funktionen finnas att kunna välja bort forumdelar som inte intresserar?
Själv är jag ibland duktig på att ha skygglappar mot sådana trådar jag tycker spretar.
Delen av mig som inte håller med dig känner att en forumdel som syftar till att bli rika tillsammans är den mest adekvata delen.