Är det fler än jag som skulle vilja se mer restriktiv hållning till hur man kan agera här, tänker främst på folk som trollar och byter namn lite vart eftersom de vill framföra en åsikt, även ibland “pusha” sin egen åsikt fast ifrån ett annat namn.
Vore det inte läge att man måste vara registrerad med en epostadress på forumet för att få posta?
Ja jag vet att det är enkelt genom att ha flera epostadresser, men det hade kanske tagit bort de där som trollar mest för trollandets skull i alla fall.
Det hade varit bra och jag håller med om registrering.
Problemet är att detta inte är något riktigt forum utan en blogg som vi kommenterar på. Men hade gärna sätt en uppgradering till ett riktigt forum, så man kan få mera trovärdighet till alla kommenterar och frågor.
Jag tycker att man ska redovisa kön, ålder, månadsinkomst, hur mycket man sparar i månaden, vilket kapital man har samt hårfärg och skonummer. Helst också ett foto i helfigur vore bra. Det vore väl bra Tobias?
@Tobias15, Jag håller helt och hållet med. Det har stört mig ett tag och jag har nu på eget bevåg gjort en stor upprensning. Jag tror och hoppas att det här kommer att ta forumet och communityn till en helt ny nivå.
Det var för mycket stök i det gamla “forumet” som egentligen inte alls var ett riktigt forum som det här.
Det borde framgå när man registrerar sig på forumet att det man skriver i fältet “Fullständigt namn” kommer att synas på ens inlägg i forumet. Det är lätt att tro att bara användarnamnet kommer att synas, och att det fullständiga namnet bara ligger i bakgrunden på samma sätt som e-postadressen. Inte så kul att bli “outad” med riktiga namnet om man egentligen ville vara anonym.
Håller med. Dessutom ingen större poäng med att använda både sitt riktiga namn och alias (om inte aliaset är ”moderator” eller dylikt). Eller ännu värre, två olika alias i samma meddelande.
Ja, jag åkte också på den där. Men ändrade snabbt det namn som visas (fullständigt namn) till endast förnamn. Hade faktiskt föredragit ett slutet forum, men förstår poängen med att ha det sökbart för även andra.
Äh. Det är väl bara att jag tycker det vore lite mysigt att stänga dörren mot resten av internet! Men det finns kanske ett större egenvärde i att vem som helst enkelt ska komma åt diskussionen!