Äntligen vänder det :) 7 000 000 på 10år

Grejen är att det är när man går på sin första riktiga nit som man verkligen testas. -70% på ett dåligt bet var det för min del för ca 15 år sedan.
Med det sagt grattis och lycka till.

En annan heads-up; om man handlar ofta, med positioner som är kortare än en dag eller så, så kan Skatteverket anse att det är ett yrke och inte ett sparande. I varje fall var det så förr i tiden när jag swingtradeade.

3 gillningar

Jag känner igen mig själv när jag (som relativt ny på börsen) under it-bubblan planerade för hur mycket pengar jag skulle tjäna. Första året gick det bra, nåde min första miljon. I mitt huvud tänkte jag, nästa år 2 miljoner, året där på 4 miljoner…. Snart 10 miljoner!

Nu gick det ju inte riktigt så, och efteråt inser jag vad naiv jag var som trodde det var så enkelt att tjäna pengar.

Under denna tiden pratade många av mina vänner (och media) om börsen om vad pengar dom tjänat senaste veckan. Sedan så sprack bubblan. Min miljon försvann, ingen av mina vänner pratade längre om sina innehav eller börsen.

Jag tycker känns igen samma beteende igen, det pratas om börsen överallt och vad enkelt man kan tjäna pengar.

Jag tänker, om det verkligen vore så enkelt att tjäna stora pengar på börsen, varför jobbar då folk på vanliga jobb?

Om trådskaparen känner igen sig i beskrivningen, var lite försiktig. Det kanske inte alltid är lika enkelt som nu.

Om du inte tycker att det gäller dig, grattis! Det finns ju dom som lyckas bra oavsett börsklimat och verkligen kan tjäna pengar när andra förlorar dom, men dom är extremt få (speciellt som inte gör det av ren tur). Är du en av dessa, får du gärna dela med dig av din kunskap, eftersom vi försöker hjälpa varandra att tjäna pengar här.

10 gillningar

Nu har det gått 3.5 år. Skulle vara intressant att veta hur långt din optimism har tagit dig.

Hur har det gått för dig?

12 gillningar

Också nyfiken🤗

3 gillningar

@grottis har inte besökt forumet sedan 13 augusti, 2021. Vi kan nog få vänta ett tag på svar.

2 gillningar

Sitter säkert hemma å räknar miljonerna👍

10 gillningar

Jag själv har nog haft lite otur, började spara i okober förra året hår gått så inn i helvete bra så känner igen mig i planerandet om framtidens miljoner;)) Toppa på 49,44% avkastning på akiteportföljen. Typ 33% nu vilket är fantastiskt

Dessa trådar är guld värda för oss som råkat träffa rätt tidpunkt helt i misstag

6 gillningar

Skillnaden är väl att @grottis skulle 30x med sin strategi på 2-3 år.