Använder du cykelhjälm?

Ja. Känns som att de flesta andra man ser också har hjälm nuförtiden.

1 gillning

Haha, det var min var min första instinkt också :slightly_smiling_face: Men fick svälja min stolthet, han har ju trots allt helt rätt.

Ja detta är kättekonstigt, har de aldrig hört att barn gör som du gör, inte som du säger? Klart de tänker att det inte behövs när de blir äldre om inte föräldrarna har det.

2 gillningar

Jag använder hjälm när jag cykelpendlar till jobbet varje dag, det blir totalt 35km/dag.
Är dock sämre med det när jag cyklar kortare sträckor :innocent:

Har man en cool sportig cykel ser det ju bara töntigt ut att slippa hjälm. Min granne, en korpulent herre i femtioårsåldern, brukar köra landsvägsräser utan hjälm. Han har full mundering med bibs och tajt tröja men hjälm är tydligen i vägen. Ser ut som att nån snott hans hjälm.

1 gillning

Absolut. Cyklar sällan men köpte en rosa hjälm för att reta dottern som tycker jag är såååå töntig😅

5 gillningar

Jag har använt Hövding pga fåfänga tidigare :upside_down_face:. Men ska skaffa hjälm istället, vill föregå med gott exempel för barnbarnen. Var hittar man en bra hjälm?
Där sprack köpstoppet! Men detta räknas väl inte@angaudlinn :face_with_spiral_eyes: :laughing:?

2 gillningar

Cykelhjälm på!

Japp.

För min egen skull såklart. Men också för barnen så att de också använder.

På ett ställe där du kan prova. Typ XXL, Sportson etc. Jag gillar Sweet Protection, Scott och Bell, de har bra grejer i många prisklasser, färger och stilar.
Du ska ha med Mips.

2 gillningar

Välj en som fått Folksams märkning ”Bra val”:

3 gillningar

När jag cyklar i skogen och när jag ska vingla hem efter en kräftskiva.

Söker man dispens för köpstoppet hos @angaudlinn?

Inga sådana beviljas (om de inte omfattar muta i storleksordningen 1% av nuvarande innehav på ISK). :crazy_face:

Kanske…Eller så löper mitt år från det att jag köpt hjälmen :partying_face:

Tack, ska kolla där :blush:

Men nej… cykelhjälm är ett skydd, inte ett plagg. Inte ens Hövding är ett plagg. :smiley:

1 gillning

Nej, Hövding är en sprängladdning virad runt halspulsådern. :bomb: :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 gillningar

Använder hjälm.

Har man något som är värt att skydda, så inser man att man har något värt att skydda.

Det är min foolproof motivering. :sweat_smile:

2 gillningar

Det har du faktiskt rätt i. Undrar om tillverkaren var inspirerad av den gamla Lambert filmen Fortress?

1 gillning