Irriterande småsaker i din vardag

Web-sidor där markören inte står i rutan där man ska fylla i användarnamn, personnummer eller liknande. Så när man skrivit in allt och kollar på skärmen så har det inte blivit något.

10 gillningar

Folk med ryggsäck, men som verkar ”glömt bort” att de har ryggsäck, i rusningstid på t-bana och pendeltåg. En smäll varannan vecka eller så får man nog :sweat_smile: Ps. Känner du inte igen dig i detta kan du vara personen med ryggsäck!

10 gillningar

Folk som står på vänstra sidan av rulltrappan (kanske bara en Stockholmsgrej?)

8 gillningar

Toarullen sitter på fel håll och pappret kommer ned inne vid väggen!

13 gillningar

I Japan har dom ryggsäcken på magen när dom åker tåg eller tunnelbana.

2 gillningar

Så gör jag med, främst för att folk inte ska stjäla saker ur den.

5 gillningar

Vid längre resor blir jag galen på de som när de kör om bara kör LITE fortare än den de kör om! Gasa på lite vid omkörningen eller låt bli att köra om!

10 gillningar

Vid längre resor blir jag galen på folk som gasar på när man kör om dom på motorväg. Först ligger de 10-20 km/h under hastighetsgränsen och när jag byter fil för att passera så är de som att de vaknar ur sin dvala och gasar på. Varför?

4 gillningar

Folk som svarar med endast tummen upp-emoji på ett meddelande jag lagt lite tid på att formulera i en diskussion. Det känns abrupt och drygt.

3 gillningar

Folk som i politiska debatter inte förstår hur procent fungerar, och envist påstår att rika betalar mindre i skatt.

2 gillningar

Låter som ett synnerligen välartat folk!

När folk blir helt orimligt upprörda över mindre saker. Titta i skattetråden tillexempel. Småsint, onödigt, ibland girigt och egoistiskt tänk. :slightly_smiling_face:

9 gillningar

Den där som vägrar skaffa Swish. :joy:

5 gillningar

Jag var den personen väldigt länge. jag erkänner nu i efterhand. Jag var störig och tyckte det var roligt. :rofl:

1 gillning

Matförpackningar som inte går att öppna utan våld. Särskilt när det är en flärp man ska dra i så drar man av flärpen. Gud vad det går mig på nerverna. Till och med slutat köpa vissa produkter som jag vet ej går att öppna.

17 gillningar

Håller helt med. Den här texten ”öppnas här” är ett hån, när man tillslut måste klippa upp det!

Det och tvålpumpar som inte alls bara är att vrida lite åt sidan och börja pumpa.

3 gillningar

Fick mig att minnas en gång när jag skulle av pendeln i rusningstrafik vid stockholms central.
Framför mig (vid dörröppningen) står en herre med en gitarr på ryggen, han börjar med att kliva av direkt men sen stanna upp så att jag tar ett steg framåt och hamnar precis bakom.
Nu är bollen (mitt ansikte) upplagd för smash så han börjar med att vända sig åt ena hållet och sen kör han andra så att det blir en dubbelsmäll.

Situationen är så uppenbart komisk och fullständigt ärkenötig att jag börjar garva. Det går inte att vara arg på någon som beter sig så kolossalt dumt. :joy:

Minns ej om jag fick en ursäkt utan enbart känslan av garv.

2 gillningar

En annan favorit är dem som kliver av och stannar precis efter dörrarna/rulltrappan.

2 gillningar

Mammor som går tre i bredd med sina barnvagnar på cykelbanan och hytter med nävarna när de tycker att man passerar dem för fort.

4 gillningar