Användning av Gomore och liknande tjänster

Är det någon på forumet som använder Gomore eller liknande tjänster för att själv hyra bil? Jag tänker nu i första hand på mer regelbundet användande där Gomore i vissa ”nischer” ersätter behovet av egen bil. Hur upplever ni att det fungerar? Från vilka aspekter fungerar det hela bra eller rentav optimalt och i från vilka aspekter fungerar det sämre? Ser ni några konkreta nackdelar som begränsar potentialen för egen del? Jag menar då att om Gomore förbättrade sitt erbjudande på dessa punkter så skulle ni utöver att använda Gomore till ändamål A även kunna använda det till ändamål B och C.

Jag antar att Gomore för många inte uppfyller ”hela spektrat” av bilbehov. Vilka ytterligare tjänster eller ”lösningar” (typ låna grannens bil) använder ni utöver Gomore?

Tidigare var Snappcar och Gomore konkurrenter men nyligen lade Snappcar med verksamheten i Sverige. Gomore är därmed ensamt kvar. Om det finns någon ytterligare liknande tjänst får ni gärna upplysa mig om det.

Jag tycker sökfunktionen är dålig. Hade velat hyra en elbil över en helg för att prova på elbilslivet och kan vara flexibel med när det sker men jag måste söka för specifika datum. Hade hellre velat se vilka bilar finns och när är de lediga.

På gomores webbsida går det utmärkt att söka och få upp alla elbilar i närheten utan att fylla i datum

1 gillning

Har inte använt några av tjänsterna men använde kombinationen Sunfleet eller hyrbil och klarade mig utan egen bil i nästan 10 år.

Tyvärr bytte Sunfleet namn till Mobility och chockhöjde priserna samt införde premiumbilar och då föll modellen eftersom hyrbilen var bara värt besväret och priset för längre perioder (en helg till en vecka).

Försökte lösa behovet med kortare resor med Greenmobility (elbil som hyrs från app) och det hade nog gått men det slutade med att jag köpte en egen bil tillslut.

Jag är en flitig GoMore användare själv, men som uthyrare istället för hyrestagare. Jag har några “stammisar” som inte har bil själv, men hyr min när det behövs hämtas något stort på IKEA eller när vädret bjuder in till utflykt. Tycker själv det är härligt att ha några man vet tar hand om bilen och sköter sig.

“Blir du en timme sen? Ok ingen fara”.

En sak man som hyrestagare kanske inte ser är att uthyraren kan börja uthyrningen tidigare* än tiden appen säger och välja bort att ta förseningsavgift. Man måste alltså inte känna att man måste hämta bilen på minuten när bokningen börjar och få betala extra om man är en minut sen så länge som uthyraren är ok med det.

'* GoMore’s försäkring gäller dock bara från klockslaget bokningen börjar på.

2 gillningar

Använder GoMore just nu över Kristi him men även tidigare för turer till sambons stuga, allt ifrån nån vecka till helg, alltid funkat smidigt hittar oftast en bil som är nära där vi bor. Ofta bra priser jämfört med t ex hyrbilsfirmor och bensinmackarna. Även provat Kintoshare (Toyota) och Aimo (elbilar) för kortare dagsturer inom Stockholm. Kinto var bra, Aimo något för små bilar för mig så fick knappt plats :sweat_smile:
Tycker bildelning är toppen när man behöver då jag själv sålde min bil förra hösten i o m dyrt och jobbigt med boendeparkering i Stockholm.
Till vardags blir det cykel och kollektivt.
Att hyra bil känns väldigt enkelt idag med ökat utbud i o m fler som hyr ut och okej priser och även med kort varsel.
Kan tillägga att jag inte är så noga med modell eller märke, manuell/automat, bara den kan rulla så funkar det för mig :blush:

Tillägg. GoMore/uthyraren har ofta nyckelfritt på nyare bilar så man behöver inte mötas upp utan bara låsa upp med appen, och sen kan nyckeln ligga i typ handskfacket. Smidigt för båda parter :+1:t2: