AP 7 aktiefond,vara eller inte?

Hej!
Har nyligen fått semester 365 dagar om året. Det jag funderar på är om AP7 aktiefond är en bra fond att ha som pensionär (med tanke på avgifter) ? Eller är det någon i forumet som har alternativ till nämnda fond?

Grattis! Har dock hört från från källor att man har minst lika mycket att göra under den semestern. :joy:

Jag själv är ju ett stort fan av AP7 SÅFA som lägger till räntefonder. Så om du ska köra AP7 Aktiefond eller AP7 SÅFA beror på din totala risktolerans.

Tack Jan!
Då får jag väl ta mig en funderare på hur hög risk jag är villig att ta. Vill samtidigt passa på att ge en eloge till Er som håller i detta Forum som är en bra “mötesplats” att få hjälp av andra, när man inte har kunskapen själv. All heder till Er.

3 gillningar

Som Jan skriver är AP7 en helt fantastisk fond!

• Global
  • Billig
  • Passivt förvaltad med exponering mot flera riskpremier (Dem modellerar efter AQR’s Cliff Assness 6 faktor modell, dvs Fama-french 5 faktor + momentum)
  • Inbyggd hävstång

Beroende på utformningen på ditt övriga sparande och din risktolerans tycker jag du gott kan välja mellan AP7 & AP7 SÅFA

Med Vänliga Hälsningar,
André Granström

2 gillningar

Tack André för Dina omdömen om AP 7. Denna fond kommer jag definitivt att ha med i min portfölj.