App för mötesanteckningar/inspelning

Hej!

Jag ska iväg om två veckor på några seminariedagar med några riktiga höjdare från min bransch. Jag är lite starstruck men har tydligen förtjänat en plats eftersom jag är inbjuden.

Seminariet kommer behandla mycket intressanta ämnen för mig och jag vill inte missa en sekund. Jag vill därför spela in och transkribera så mycket som möjligt från seminariedagarna. Har ni några tips på hur det bäst kan ske, antingen i mobilen eller i dator (Mac).

Tack!

1 gillning

Enklast möjliga så att du får så få felkällor som möjligt. Spela in med röstmemo på telefonen.

Transkribera med:

Alternativt

2 gillningar

Tänk på att samtal ofta …förändras om det är känt att samtalet spelas in. Det kan också bli märklig stämning om inspelningen inte är känd men råkar uppdagas…

Min poäng är inte att skjuta ner idén (och det är enligt en snabb internetsökning alldeles lagligt att spela in samtal där du själv deltar i samtalet) men bara en liten påminnelse att tänka till innan.

Särskilt om det är ett sammanhang där du är lite starstruck :wink:

5 gillningar

Tack!

Har funderat på detta. Vissa seminarier är mer diskussion och då skippar jag det. Är det mer ett föredragande så spelar jag in det tänkte jag och då tänkte jag fråga först. Jag är rätt junior i sammanhanget och det vet de flesta.

1 gillning