Apple Watch AppleCare+

Hej forumet!

Jag har fått möjligheten till att köpa AppleCare+ till min Apple Watch som snart går ut…

Jag har en tendens att repa skärmen. Har köpt en skydd från SkärmSmart Zagg Elite X-Small. Jag byter klocka på fyraårsperioder orsaken är dålig batterihälsa.

45 kr månaden i 2 åe eller 895 kr för 2 årsperiod.

Vad säger ni är det värt köpa denna försäkring från Apple?

2 gillningar

Vilken skärm har du repat tidigare? Nyare Apple Watch är extremt tåliga. När vi renoverade drog jag min klocka mot tegel och hård puts flera gånger utan repa glaset.

Det finns många som testat vad som krävs för att faktiskt repa skärmen och det är inte helt lätt.

2 gillningar

Apple Watch första generationen
Apple Watch 6

Nu har jag Apple Watch 10

Om du har en Apple Watch 10 med aluminiumboet så har du Ion-X-glas, vilket du troligtvis hade förut med och lyckades repa. Då kanske det kan vara värt försäkringen i ditt fall.

Om du däremot har en Apple Watch 10 men titanboet så har du safirglas. Det är vad min Apple Watch har och det repar man inte i första hand. Jag hade skippat försäkringen här.

Har Apple Watch 10 aluminum. Titan är alldeles för exklusiv för mig :joy:

Jag tänker skärmskyddet från Zagg är egen form av försäkring. Jag kan byta ut på Elgiganten ifall skärmskyddet lossnar för 149 kr.

Vad är självrisk/antal repetationstillfällen på just den försäkringen? Du känner dig själv bäst tänker jag och kan räkna ut om det lönar sig.

Sen förstår jag att du redan köpt din Apple Watch men sist jag jämförde AppleCare+ och Elgigantens Apple Care Services (var inte på en klocka dock) så kändes ACS mer förmånligt.

Ifall jag utgår att jag inte skadar klockan inom två är det inte värt det att skaffa AppleCare+. Men framtiden är jag svårt att förutsäga.

Obegränsad med reperation men inget skydd mot stölder. Självrisk 589 kr.