Rekommendera mig ett robust iPhone 13 Pro skal

Hej!

Jag har senaste året använd mig av detta skal från Otterbox https://www.kjell.com/se/produkter/mobilt/iphone-tillbehor/magsafe/otterbox-symmetry-plus-taligt-skal-for-iphone-13-pro-transparent-p20480

Problemet är plasten och gummit till skalet börjar lossna lätt. Jag tar in och ut telefonen ganska mycket från byxfickan och det verkar som varje gång jag gör detta så sliter det på skalet.

Ni på forumet kan ni rekommendera ett bra skal till en iPhone 13 Pro?

Använt apples egna silikonskal med magsafe på mina senaste iphones. Mycket nöjd.
Men varför vill du använda skal om du har tagit av och på det så pass mycket att det efter endast ett år gått sönder?

Jag har också Otterbox, och är fortfarande vad jag skulle rekommendera. Men inte just versionen du använt, utan snarare Defender serien.

Ska jag vara helt ärlig så ser den inte skitsnygg ut och kan upplevas stor, men jag har vant mig och uppskattar verkligen hur otroligt mycket stryk Defender serien klarar. Tappade min senaste telefon flera hundra gånger (utan att överdriva) och den gick aldrig sönder. Den yttre gummidelen blev lite slapp och trasig efter 3,5 års användning, men annars funkade den finfint.

Första länken jag hitta för iPhone 13.

Förstår helt om detta är overkill dock.

Förtydligande: Jag menar varje gång jag tar ut telefonen så greppar jag den så att gummit börjar lossna från plasten på skalet. Typ handhavande fel fick jag höra sist jag reklamerade skalet.

Jag den är lite to much för min del. Jag får fundera på saken. Tack för tipset :slight_smile:

Alltid kört Otterbox eller Spigen. Skippade förstnämnda då tidigare skalet också blev slappt i kanterna vilket medförde två spräckta skärmskydd. Köpte den här istället och nöjd än så länge: https://www.amazon.se/Spigen-iPhone-Liquid-Matte-Black/dp/B096HVKHPT

1 gillning

Tack!
Det var precis det jag behövde, men jag behöver skalet innan den 20 juni

Ev får jag beställa den efter semstern. :confused:

Skaffa Amazon Prime eller betala lite extra för snabbare hantering samt beställ inom 1-2 h så ska du få det i morgon enligt hemsidan. Haft Prime ett tag nu och en sådär 95-98 % av beställningarna håller lovade tiden medan övriga kanske tar någon dag extra.

1 gillning

Skulle rekommendera Otterbox. Körde också Silikonskal (Apple Original) tidigare, nöttes ner och var svårt att få in i byxfixan. Blev liksom som att stoppa ner ett suddgummi. Köpte mitt första Otterbox-skal för några år sen och det är mer blankt och glider ner enkelt i fickan också väldigt väldigt tåligt. Sen för skärmen finns det skydd på Kjell&Co dom kan sätta fast det i butiken, sen om det spricker när man tappar telefonen så får man halva priset på nästa.

Beställde precis nu. Tänkte inte på att jag kunde begära express leverans.

Tack för hjälpen!

1 gillning

Grejen att jag inte längre litar på Otterbox. De tre senaste skalen har gummikanterna lossnat. Välkänt märke och ganska dyrt också.

1 gillning