Är Borgo seriösa?

Hej! Jag letar sparkonto att byta till från Sevenday nu när de tar bort ränteinbetalning varje månad. Har öppnat konto i Borgo men inte fört över än. Är Borgo ett seriöst alternativ?

1 gillning

Insättningsgaranti?

Ja, enligt info på webbplatsen.

Nästa gång skulle jag rekommendera att kolla på Riksgälden för att avgöra detta. Nu har Borgo AB insättningsgaranti på kontona enligt länk nedan.

2 gillningar

Ja.
Insättningsgaranti och ägs av Ålandsbanken, ICA Banken mfl

2 gillningar

Jag skulle nog inte vara orolig för sparkonto på Borgo sålänge de har en vettig hemsida, insättningsgaranti och någorlunda snabba överföringar.

Har de bäst ränta just nu eller?

Tack, bra tips.

Japp! En av de högsta räntorna och bra webbplats.

3 gillningar

Min buffert har jag hos Borgo. Inget att klaga på i alla fall.

Jag har tidigare haft Borgo via Avanza sparkonto+. Men eftersom jag får ännu bättre ränta hos Borgo direkt, flyttade jag bufferten från Avanza.

4 gillningar

Borgo har aldrig krånglat för mig och alltid snabbt svar via e-post. Därtill bra ränta med vettig webbplats. Kör!

3 gillningar

Har lagt bufferten där. Tekniken har strulat vid något enstaka tillfälle (nåt uttag som skedde med felmeddelande och sedan studsade tillbaka till Borgo). Men snabbt och trevligt svar hos kundtjänst som var informerad om felet. Vid nästa försök gick allt som det skulle.

Senast jag gjorde ett uttag från Borgo skedde det söndag kväll och pengarna var framme tisdag på SHB så visst hade det gått att önska än snabbare överföringar (även om de kommunicerar just 2-3 dagar).

2 gillningar

Har bolån i Ikanobanken och det är Borgo som står bakom det.

Rekommenderar Borgo. De kapitaliserar räntan månadsvis som dessutom är väldigt bra. Jag har både rörligt, 3 och 6 månader.

Är du kund till Söderberg & Partner har du dessutom +0,1% på bundet 3 och 6 vilket just nu är 4,5%.

3 gillningar

Borgo är också Lysas samarbetspartner gällande sparkonto auto hos Lysa.

Just nu har SaveLend 6% ränta. “Ganska bra” om man binder på 1 år

Hej! Vilken myndighet kan erkänna att Borgo är en riktig bank om man vill ringa ?
Mvh.murtaza

Du kan ju fråga Finansinspektionen vetja!

Jag har haft ett större kapital insatt hos dom i ett halvår med 4,1%'s ränta och månadsvis ränteutbetalning, vilket ger en fin ränta-på-ränta-effekt. När jag har gjort någon extra insättning eller uttag har överföringen gått på två bankdagar.
Inga som helst problem med Borgo Hypotek med andra ord, jag rekommenderar dom verkligen…

3 gillningar

Fast jag tolkar det som att insättningsgarantin pratas bort här:

Helt rätt. Det är inte ett sparkonto, utan man investerar i en ”strukturerad produkt” som ska ge en avkastning på 6%.