Min känsla är att den ena parten i den maktasymmetri som uppstår är tydligt överrepresenterad på det här forumet. Och då kanske man inte alltid ser nackdelarna som uppstår för den andra parten.
Jag förstår inte riktigt vad du menar där. Jag tror det ofta är så att det är män som är i maktmässigt underläge när det “dejtas” och i första delen av ett förhållande. Kanske försöker man då kompensera för sin lägre maktstatus med att visa makt via pengar, karriär, prylar, gåvor osv. Sedan lever det där kvar i hela relationen även fast maktrelationen förändras med tiden.
Fria och se vad som händer? Är du inte redo för det kanske du inte borde slösa bort hennes tid mer. Det kan ju ligga något i vad hon säger i så fall.
Ett barn tar resurser av henne de första åren och hon kommer behöva resurser från dig då. Att föröka sig kräver självuppoffring. Circle of life s.a.s. Jag håller med den som sade att det kan vara ett “shit-test” för att se om du är redo för någon form av självuppoffring. Hon kan ju å andra sidan slösa din tid och använda dig för sex och pengar. Konstigare saker har hänt.
Därför är det bäst att anordna ett sekulärt avtal identiskt med traditionellt äktenskap för att klargöra hennes intentioner. Eller bara fria.
(Ser ut som ett svar till Simino, men det är till ts. Jag redigerade bort en del där jag - onödigt såklart- pekade ut det ironiska i situationen.)