Stockholm? Gud nej, det måste vara en mindre ort för att komma undan billigt. “I stan” (läs centrum) behöver man dock bo för att slippa behöva vara beroende av bil.
Jobbar man deltid för att man behöver få lös tid för att ta hand om barn räknar jag det som en kostnad.
Många kloka tankar och svar, det tackar jag ödmjukast för!
Tror jag varit lite snäv i mina beräkningar då jag just idag känner att all min tid går till idrotten, vilket gör att jag inte spenderar pengar på annat. Idrotten finansieras till viss del av sponsring så den övriga ekonomin handlar ”bara” om försörjning av livet utanför idrotten. Ser verkligen er poäng med att inte vara ”låst” i så låga utgifter som jag har idag.
Jag känner igen mig ganska mycket i din livsstil och har en ganska snarlik ekonomisk sits (och dessutom är satsande idrottare).
Som elitidrottare handlar ju livet i stort sett bara om att träna, äta, sova, vilket i sig är en väldigt enkel livsstil som inte ”kräver” så mycket spelrum i ekonomin utöver kostnader för själva idrotten (och hyra/mat såklart).
Så i dagsläget - absolut rimligt att leva på så ”lite”. Men det kommer en dag efter idrotten också, vilket kan vara värt att ha med i beräkningarna…