Nu så! Tog sin lilla stund ![]()
Tog det så lång tid? Hur länge ligger man då utanför marknaden?
Typ två månader men de var aldrig borta från marknaden, bara flyttade. So no harm done!
Det har jag inte en aning om men investerarskyddet och insättningsgarantin är på plats. Nu har Swedbanks fonder dykt upp dessutom 
Ingen rabatt på dem, men nu finns 5 indexfonder från Länsförsäkringar hos SAVR.
Global
USA
Europa
Sverige
Japan
Nu har savr infört att inte bara den inbjudne, utan även den som bjuder in får 100kr i den fond som bjuds in på. Det är faktiskt ett riktigt schysst förfarande. Jag har fått min första hundring för inbjudan. Synd att jag bjöd in så många vänner och familjemedlemmar Innan detta nya erbjudande.
Här kan ni få och ge 100kronor i plus alla bolag.
Bara två? Jag har väntat 5 månader nu på en av de fonderna jag flyttat till SAVR.
Oj, jag väntade 3-4 månader.
Avanza till Savr. Bara småbelopp under 5 tkr/fond så jag förstår att de inte prioriterar dessa.
Enligt Savr väntade de på Avanza.
I övrigt gillar jag Savr och har rekommenderat dem till flera i familjen. Jag anser att de har ett bra upplägg och ett ok utbud.
Hade de sänkt växlingsavgiften så hade jag helt klart haft deras sida som favorit för de fonder som ej är lågprisade.
Jag har börjat att avveckla mitt SAVR sparande. Den avgiften man sparar är inte värt frustrationen som uppstår varje gång vid köp och sälj när det tar så lång tid.
Min flytt tog ganska exakt 12 veckor. När jag var inne på den 11:e veckan frågade jag dem om vad som händer, och de sade att de skulle prioritera min flytt, och några dagar senare var flytten klar. Vet inte om det beror på prioriteringen de gjorde, eller om den nästan var klar ändå.
Angående köp/sälj-tider så har jag inga erfarenheter av att det går långsamt. De köpordrar jag har lagt har i regel gått genom inom två dagar. Samma hastighet som Nordnet när jag använde det.
För mina två fonder från Handelsbanken tycker jag att det är trevligt med rabatten jag får (de kostar 0.41% respektive 0.64% hos andra aktörer; hos SAVR kostar de 0.3% respektive 0.43%).
Om jag byter någon gång i framtiden är det mycket möjligt att jag flyttar till Lysa. Men nu har jag inga planer på att flytta något. Fondo är intressant aktör i övrigt som också kanske växer till sig och blir intressant för undertecknad.
Anmäler mig till flytt-skaran.
Startade en flytt 1 juni:
- Handelsbanken Gl Småbolag
- Spiltan Gl Investmentbolag
Båda fonderna försvann från Avanza efter 2-3 veckor.
Flytt av fond #1 var klar i mitten av augusti.
Fond #2 pågår fortfarande efter 17 veckor…
@kaviar Min fondflytt drar också ut på tiden. Jag frågade om kompensation och då betalade de ut 1000 kr. Inte så dumt!
Låter generöst. Kanske beror på mängden kapital som är ”upplåst”?
Äntligen. Fondflytten är klar. Men att inte ha tillgång till sina pengar på mer än 5 månader gör ju att man funderar på om man skall göra på annat sätt än ISK-flytt nästa gång man skall flytta pengar mellan olika plattformar.
Kanske sälja manuellt, och köpa manuellt bara för att spara in på tiden? Dock ligger man ju utanför marknaden under den processen i några dagar.
Du inspirerade mig att fråga om status. SAVR ursäktar att det dröjer och gav mig också 1000 kr.

Kul. Rika tillsammans i praktiken då alltså!
Plus Fastigheter finns nu till avgift 0,15 från idag. 
Från igår finns Länsförsäkringars indexfonder 
Påpekade att avgiften till Plus alla bolag ligger högre 0,24 än ordinarie avgift 0,22. De ska titta på det.