Är vi på väg in i en Recession?

Ja vad säger ni?

Kanske är vi redan där. Recession betyder en mild lågkonjunktur.

En récession tolkar jag också utifrån att den vara ett längre tag, kanske flera år. Medan det just nu hittills är en djup dipp som vi kan hoppas inte övergår i en recession.

Helt rätt. Ord kan betyda olika saker för olika människor. Som för nationalekonomer, investerare och vanligt folk. Höll på att glömma journalister. Man kan inte alltid lita på ordboken. Ibland kan det också vara förvirrande när man använder amerikanska begrepp som inte har samma innebörd i det svenska språket.