Lever vi i en väldigt konstigt tid eller har man bara tunnelseende?

Min känsla just nu är att väldigt mycket i ekonomin är helt upp och ner och att den tid vi just nu går igenom verkligen är unik - på riktigt!

Men frågan är om det bara är samma känsla som man alltid har i osäkra tider? Jag personligen är mycket mer förbryllad nu än under tidigare osäkra tider, men det kan ju ha med att jag är mer insatt och mer investerad än vad jag varit tidigare.

En sida som bekräftar det jag känner är denna, där de viktigaste ekonomiska indikatorerna listas i förhållande till normalläge (förvisso USA men ändå):

Vi är i princip helt utanför skalan på alla indikatorer - samtidigt :astonished:

Vad tror ni andra, är detta en udda tid eller har jag tunnelseende. Vi kanske bara går igenom en “normal” onormalitet?

Jag håller med i stort och kanske extra mycket om din slutkläm:

Ingen kris och inget världsläge är det andra likt. I min bok kan detta verkligen gå åt endera hållet.

Ingen aning men hoppas skiten bara tar slut snart så vi får ett normalt normalläge

1 gillning

Jag misstänker att vi ännu inte sätt de värsta då… De blir nog inte som på 30-talet… Vi kommer å få leva så här säkert de närmsta åren…